
Někdy se objeví producent, který dokáže propojit zdánlivě neslučitelné světy. Jeff Bhasker vyrostl v Kansas City, vystudoval hudbu na Berklee a stal se multiinstrumentalistou s citem pro detail. Ať už jde o rappera, popovou hvězdu nebo rockovou kapelu, Jeff Bhasker vždycky přinese něco, co píseň posune do jiné ligy.

Zpočátku hrál na klávesy, ale brzy se přesunul do studia, kde jeho kariéru odstartovala spolupráce s Kanye Westem na přelomovém albu 808s & Heartbreak. Od té doby se jeho jméno objevuje u největších hudebních projektů posledních let. Bhasker se podílel i na Kanyeho albech My Beautiful Dark Twisted Fantasy nebo Watch The Throne, kde definoval nový zvuk moderního hip-hopu. Jenže Jeff se nikdy nespokojil s tím, že by zůstal v jednom žánru. S kapelou Fun, ve které hrál hudební vizionář Jack Antonoff, pomohl vytvořit album Some Nights. Písni We Are Young dal hymnický rozměr, díky kterému obletěla svět. Právě tato skladba mu v roce 2013 vynesla Grammy za Píseň roku.

Jedním z jeho největších zářezů je ale Uptown Funk. Bhasker se na ní podílel jako spoluautor a koproducent po boku Marka Ronsona a Bruna Marse. Píseň nevznikla přes noc. Naopak se rodila déle než rok a kapela ji nahrávala ve více než deseti různých studiích, protože pořád nebyli spokojení. Bhasker byl tím, kdo pomáhal držet vše pohromadě a dotáhl do detailu groove, funky kytaru i retro dechovou sekci. Výsledkem byl megahit, který ovládl žebříčky na celé měsíce a stal se jednou z nejhranějších skladeb desetiletí. A také sběratelem cen, mimo jiné Grammy v kategorii Nahrávka roku.
Jeffův rukopis ale najdeme i u dalších světových hvězd. Spolupracoval s Aliciou Keys na písni Try Sleeping with a Broken Heart, pro Beyoncé se podílel ma Start Over, s Taylor Swift připravil hity jako The Man nebo Holy Ground. A když Harry Styles vydával svůj debut, Jeff Bhasker mu pomohl najít osobitý zvuk v písních Sign Of The Times a Sweet Creature.
Práce s ním nebývá jen rutinní nahrávání. Když vznikal hit Uptown Funk, často se prý stávalo, že kapela jamovala celé hodiny a Jeff pak donutil všechny znovu a znovu přehrávat pár vteřin písně, dokud nebyl spokojený. Bruno Mars si z toho později dělal legraci, že Uptown Funk je možná jediná píseň, kterou hráli víckrát ve studiu než na koncertech. Jeff Bhasker si zkrátka dává záležet na tom, aby v jeho produkci vznikaly drahokamy.



