Některé automobilky zjistily, že dát svému novému modelu retro kabát odkazující na některou ze slavných legend prostě funguje. Důkazem budiž například Ford Mustang nebo třeba Mini. Teď přichází s retro designem Renault.
I když v tomto případě jde spíš o restomod, neboli do detailu okopírovanou původní karoserii, která je jen patřičně zmodernizovaná a napěchovaná současnou technikou. Francouzi si přitom do parády nevzali nic menšího, než ikonický Renault 5 Turbo.
Původní brutální rallye raketa vznikla z běžného městského hatchbacku. Kromě závodních speciálů ovšem vznikly i silniční verze, které se daly běžně koupit. Uprostřed auta, před výrazně rozšířenou zadní nápravou, měly čtrnáctistovku s velkým turbem, která po patřičném nadechnutí dávala výkon 160 koní, přičemž celé auto vážilo 970 kg. Na svou dobu to byla skutečně raketa.
Dnešní vůz vychází z minulý rok představeného konceptu Renault 5 Prototype a jmenuje se Renault R5 Turbo 3E. Původní vozy se totiž jmenovaly R5 Turbo a R5 Turbo 2. No a to éčko za trojkou je asi jasné, protože nový vůz je plně elektrický. Zajímavé je, že stejně jako předchůdci má poháněná zadní kola a to rovnou dvěma elektromotory, každý má na starosti jedno kolo. Společný výkon je masivních 375 koní a točivý moment 700 Nm, sprint na stovku zabere méně než 3,5 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h. Akumulátory mají kapacitu 42 kWh, ale o dojezdu se nemluví. Bez nich auto váží podobně jako originál, konkrétně 980 kg, ale baterky přihodí necelou půl tunu navíc. Vysoký výkon by si s tím ale měl hravě poradit. Nosná konstrukce vozu je z hliníkových trubek a odpovídá normám automobilové federace FIA, ve spartánském interiéru uvidíte i hydraulickou ruční brzdu a vůz má prý speciální režim na driftování. Bohužel jde zatím jen o koncept, který se chystá na Pařížský autosalon, nicméně to vypadá, že tvary staré slavné pětky automobilku opravdu přitahují, takže kdo ví, čeho se ještě dočkáme.
Fotky a další informace najdete na webu Garáž.cz.
Zdroj fotografií: Renault