Ranní klub
Barbara Hacsi, Miloš Pokorný
Celý playlist
Poslouchat online
Ranní klub /
Celý playlist
Ostatní

Renault se veze na retro vlně, oživil legendární model, bude ale elektrický

Jan Koubek
04. 10. 2022

Některé automobilky zjistily, že dát svému novému modelu retro kabát odkazující na některou ze slavných legend prostě funguje. Důkazem budiž například Ford Mustang nebo třeba Mini. Teď přichází s retro designem Renault.

I když v tomto případě jde spíš o restomod, neboli do detailu okopírovanou původní karoserii, která je jen patřičně zmodernizovaná a napěchovaná současnou technikou. Francouzi si přitom do parády nevzali nic menšího, než ikonický Renault 5 Turbo. 

Další díly (202)

Raketa 

Původní brutální rallye raketa vznikla z běžného městského hatchbacku. Kromě závodních speciálů ovšem vznikly i silniční verze, které se daly běžně koupit. Uprostřed auta, před výrazně rozšířenou zadní nápravou, měly čtrnáctistovku s velkým turbem, která po patřičném nadechnutí dávala výkon 160 koní, přičemž celé auto vážilo 970 kg. Na svou dobu to byla skutečně raketa.

Zatím jen koncept

Dnešní vůz vychází z minulý rok představeného konceptu Renault 5 Prototype a jmenuje se Renault R5 Turbo 3E. Původní vozy se totiž jmenovaly R5 Turbo a R5 Turbo 2. No a to éčko za trojkou je asi jasné, protože nový vůz je plně elektrický. Zajímavé je, že stejně jako předchůdci má poháněná zadní kola a to rovnou dvěma elektromotory, každý má na starosti jedno kolo. Společný výkon je masivních 375 koní a točivý moment 700 Nm, sprint na stovku zabere méně než 3,5 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h. Akumulátory mají kapacitu 42 kWh, ale o dojezdu se nemluví. Bez nich auto váží podobně jako originál, konkrétně 980 kg, ale baterky přihodí necelou půl tunu navíc. Vysoký výkon by si s tím ale měl hravě poradit. Nosná konstrukce vozu je z hliníkových trubek a odpovídá normám automobilové federace FIA, ve spartánském interiéru uvidíte i hydraulickou ruční brzdu a vůz má prý speciální režim na driftování. Bohužel jde zatím jen o koncept, který se chystá na Pařížský autosalon, nicméně to vypadá, že tvary staré slavné pětky automobilku opravdu přitahují, takže kdo ví, čeho se ještě dočkáme.

Fotky a další informace najdete na webu Garáž.cz.

Honza Koubek tentokrát testoval VW Multivan s českou vestavbou

Legendární Ford Sierra RS500 Cosworth se vrací!

Redakce / 10. 11. 2021

Šestá generace Fordu Mustang se loučí speciální edicí, v nové nepřijdeme o osmiválec

Jan Koubek / 27. 09. 2022

Zdroj fotografií: Renault

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM