Hyundai i30 N je dobré auto. V každém testu umí překvapit, jak pěkně jede a jak zručně je odladěné. Tentokrát Honza Koubek otestoval verzi s dodatkem Drive-N. V podstatě jde o silnější verzi Performance, ale se speciálními doplňky a výbavou navrch. I Hyundai už si může dovolit postavit limitovanou edici, aniž by se jí někdo posmíval.
Vzniklo jen 600 kusů pro celý svět, pro náš trh bylo alokováno pouhých 25 aut. To už je slušná exkluzivita a některým fanouškům může stát i za příplatek.
Základní cena limitované verze povedeného ostrého hatchbacku, který se vyrábí v českých Nošovicích, je o 100 tisíc vyšší než u verze i30 N Performance. Konkrétně 900 tisíc za verzi s manuálem, 8stupňovou dvouspojkovou převodovku s automatickým řazením a možností manuálního režimu si Hyundai cení o 50 tisíc víc. Drive-N má v ceně další výbavu: Například panoramatické střešní okno, za které se jinak připlácí 30 tisíc. Zrovna to se do ostrého hatchbacku moc nehodí, protože přidává spoustu kilogramů na střechu a zvyšuje tak zbytečně těžiště auta. Drive-N navíc přihodí i věci, které k běžnému provedení i30 N nedostanete. Nejviditelnější jsou unikátní kovaná kola v matně tmavě bronzové barvě, obutá do pneumatik Pirelli 235/35 R19.
Auto je dozdobené černými logy a nápisy a samozřejmě polepy ve zlato-černo-červené kombinaci. Bílý perleťový lak, kterým bylo opatřeno testované auto, je za příplatek 10 tisíc, jinak dostanete černou perleť. Na předním blatníku se pak vyjímá plaketka s nápisem Drive-N Limited a číselným kódem, který v sobě skrývá souřadnice testovacího centra divize N u německého Nürburgringu. Po nastoupení vás uvítají sportovní sedačky čalouněné kombinací kůže a Alcantary, tímto umělým semišem je potažený také volant, středová loketní opěrka, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy. Všechno je to prošívané červenou nití, červené jsou i bezpečnostní pásy a především tlačítka volby jízdních režimů na volantu, která jsou jinak v autech divize N standardně bledě modrá. S jejich pomocí si můžete velmi podrobně přizpůsobit nastavení auta, včetně takových jemných nuancí, jako jsou tři různé úrovně razance automatických meziplynů, neboli srovnání otáček při řazení. Posledním přídavkem do interiéru je plaketa s pořadovým číslem. Testovací kus byl 595. vyrobený z 600.
Hyundai i30 N Drive-N je opravdu kvalitně postavené, skvěle naladěné a nebývale zábavné auto. Výfuk s otevírací klapkou umí zahrát pořádné divadlo, 280 koní je na přední kola víc než dostatečná porce, naštěstí mezi nimi máte i elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností, řazení jde výtečně. „Pokud u tohohle auta něco doporučím tak je to nepřiplácet si 50 tisíc za automat, protože s manuálem je prostě o hodně zábavnější,“ doporučuje Honza Koubek. Při brzdění do zatáčky zvedá i30 N ráda vnitřní zadní kolo, přenos váhy na přední kola a následné utažení stopy funguje na jedničku, zkrátka a dobře – s tímhle autem je legrace. A nemusí jít ani přímo o tuhle limitovanou sérii, která už se stejně bude shánět asi dost obtížně. Stačí běžná i30 N Performance, která bude bez střešního okna ještě o malou píď lepší.
Zdroj fotografií: Hyundai