Ranní klub
Barbara Hacsi, Miloš Pokorný
Celý playlist
Poslouchat online
Ranní klub /
Celý playlist
Ostatní

Audi A4 Allroad: Jeden z posledních kompaktních kombíků s šestiválcem a nejpohodlnější audina za dlouhou dobu

Jan Koubek
08. 11. 2022

Audi A4 už není nejnovější, ale právě v tom může být pro některé zákazníky jeho velká síla. Zaprvé je třeba říct, že jeho design nijak zvlášť nezestárnul, pár drobných faceliftů mu pomohlo, takže pořád vypadá jako veskrze moderní auto. Verze Allroad hraje na dobrodružnější strunu, má o 23 mm zvýšený podvozek, ale nezbytné oplastování blatníků a prahů není tentokrát matně černé, ale lakované v barvě karoserie, takže vůz vypadá elegantněji.

Osobně bych jen volil jinou barvu než černou, ve které byl vyvedený testovací kus, je na ní okamžitě vidět každá zaschlá kapka vody,“ říká Honza Koubek. Audi A4 Allroad si ale nepůjčil kvůli designu, ale spíš kvůli motoru. Dnes už je totiž extrémně výjimečné, abyste si mohli koupit kompaktního kombíka s vidlicovým šestiválcem. A protože všichni známe připravované emisní limity, je to také zřejmě poslední příležitost, jak k něčemu podobnému přijít.

Další díly (202)

Pohonný systém na jedničku

Naftový turbodmychadlem opatřený třílitr má výkon 265 koní a točivý moment 620 Nm. To je víc než dost síly na to, aby s malým kombíkem pracoval zcela bezstarostně. Ve většině situací tak motor jen vzdáleně ševelí a když už se při nějaké ostřejší akceleraci ozve, pořád jde o kultivovaný šestiválcový soundtrack. Osmistupňová hydroměničová automatická převodovka rozumně drží otáčky co nejníž i na dálnici motor mnohdy točí jen nějakých 1.500 otáček za minutu. Se silným motorem se také pojí poctivý stálý pohon všech kol se středovým diferenciálem, nikoliv předokolka s připojitelnou zadní nápravou, která si obchodně říká quattro ultra. Řazení automatu by občas mohlo být svižnější, ale jinak je celý pohonný systém na jedničku. 

Nerovnosti polyká s naprostou samozřejmostí  

Allroad nemá jen o 23 mm zvednutou světlou výšku, celý podvozek je kompletně přepracovaný, bytelnější a sofistikovanější. Víceprvkové zavěšení teď najdete vzadu i vpředu a testovaný kus měl navíc adaptivní tlumiče s nastavitelnou tuhostí. Stojí o 30 tisíc víc a jsou to do poslední koruny skvěle utracené peníze. „A4 Allroad totiž s tímhle podvozkem jezdí nejpohodlněji ze všech Audi, která jsem v posledních letech vyzkoušel,“ hodnotí Honza Koubek. Nekolébá se, nekymácí, ale nerovnosti polyká s naprostou samozřejmostí, a to přesto, že testovaný kus měl velká 19” kola. Výmoly, dlažba, polní cesta, nic pro něj není problém. Zdatně mu sekunduje vynikající odhlučnění a pokud opravdu zatoužíte po dynamičtější jízdě, stačí přepnout do režimu Sport, tužší nastavení zajistí stabilitu a přilnavost i na hodně zatáčkovité asfaltce. Je ale přece jen pravda, že s těžkým šestiválcem v přídi a vyšší světlou výškou je Allroad stavěný spíš na klidnější jízdu, ta mu jde skutečně skvěle.

V interiéru je na první pohled znát, že A4 už má nějaký ten křížek na hřbetě. Místo dvou dotykových displejů je tu jeden, klimatizace se neovládá na obrazovce, ale má svůj oddělený panel. Zkrátka a dobře, je to paráda. Dnešní designová móda sice velí mít všechno dotykové, ale za jízdy (a to zejména když se vydáte mimo silnici, nebo narazíte na hodně zvrásněný městský povrch) jsou klasická mechanická tlačítka o parník lepší. Nemusíte se přitom vzdávat moderních technologií. Pod volantem je široce konfigurovatelný digitální kokpit, spojení infotainmentu s mobilem funguje bezdrátově, k dispozici je i bezdrátové nabíjení Qi a audiosystém má vynikající zvuk. V zadní řadě je na danou třídu celkem slušný prostor a kufr má 459 litrů ještě než stáhnete roletku a sklopíte zadní opěradla. Nevýhody? Nějaké se jistě najdou a jednou z těch zásadnějších bude cena. Testované auto stálo víc než dva miliony. 

Detaily z týdenního testování najdete ve videu

Audi SQ8 dostalo benzínový čtyřlitr od Porsche, nadchne jízdními vlastnostmi, ale vlastně nedává smysl

Jan Koubek / 30. 08. 2022

Range Rover není žádné módní SUV, ale opravdový tereňák, který umí víc, než se odvážíte vyzkoušet

Jan Koubek / 25. 10. 2022

Foto: Audi

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM