Starmix /
Celý playlist
Ostatní

Range Rover není žádné módní SUV, ale opravdový tereňák, který umí víc, než se odvážíte vyzkoušet

Honza Koubek
25. 10. 2022

Vozy kategorie SUV jsou módním výstřelkem a všechno co zvládne běžné SUV, umí kombík s pohonem všech kol většinou stejně, ne-li výrazně lépe. Už roky ale existuje auto, které sice jako SUV vypadá, ale umí daleko víc. Range Rover totiž není SUV, vznikl dávno před tím, než vysoká pseudoterénní auta přišla do módy.

Range Rover není pseudoterénní. Ve sněhu, bahně, písku a dalším nehostinném prostředí dokáže víc, než se drtivá většina jeho majitelů vůbec odváží zkoušet. Umí brodit 90 cm hluboké řeky a jeho pneumatické odpružení dokáže zajistit ještě o 4 mm lepší světlou výšku, než má nejnovější Land Rover Defender. V testu Range Rover tentokrát do terénu nezajel. Přeci jen je to půjčené auto za několik milionů, jezdící na drahých leštěných kolech, která není radno odřít a většina jeho majitelů stejně zůstane převážně na asfaltu.

Další díly (263)

Obývák na kolech

Možná se teď ptáte, jaký dává smysl kupovat si offroad, když chcete jezdit jen po silnici. Jenže Range Rover není běžný offroad. Kromě svých terénních schopností totiž nabízí i naprostý klid, prostor a pohodlí, ve kterém se mu vyrovná jen málokterý soupeř. Kabina připomíná moderní obývací pokoj, vybavený koženými křesly s vyhříváním, ventilací i masáží, se skvělým audiosystémem Meridian a velkými dotykovými obrazovkami zábavního systému. Ve vysoké kabině Range Roveru můžete mít pocit až terapeutického klidu. Plujete si provozem a je vám úplně jedno, že venku zuří dopravní špička, o nějakém špatném počasí ani nemluvě.

Provoz ve městě není obtížný

Nový Range Rover stojí na nové platformě MLA-Flex, která je z 80% hliníková a je připravená na částečnou i plnou elektrifikaci. Čistě bateriového Range Roveru bychom se měli dočkat zhruba za dva roky, Honza Koubek si v testu užil špičkovou verzi s osmiválcovým motorem. Pětilitrový kompresorový skvost z Jaguaru už je minulostí, neprošel emisemi a nahradila ho jednotka o objemu 4,4 litru přeplňovaná dvěma turbodmychadly z produkce BMW. Je spojená s automatickou převodovkou ZF a výkonu má opravdu na rozdávání, konkrétně mluvíme o 530 koních. Motor při běžné jízdě vůbec neslyšíte a přestože se jedná o více než pětimetrové auto s třímetrovým rozvorem, provoz ve městě není nijak obtížný. V základní výbavě totiž dostanete natáčecí zadní kola, která zmenší otáčecí poloměr na 11,4 metru. Dostanete také už zmíněné vzduchové odpružení, které usnadní nastupování, když karoserii spustí o 5 cm níž k zemi. V základu jsou i aktivní stabilizátory, zamezující nadměrnému naklánění karoserie v zatáčkách.

Neděle
14:00 – 15:00
Garáž
Vše co vás může zajímat o autech.
Jan Koubek

Ticho, které jinde nezažijete

Kromě perfektní zvukové izolace interiéru nabízí Range Rover i aktivní noise cancelling, tedy systém, který pomocí reproduktorů v hlavových opěrkách aktivně ruší monotónní hluk při jízdě. Výsledkem je ticho, jaké v jiném autě nezažijete. V zadní řadě můžete mít různé konfigurace sedadel, včetně plně nastavitelných kapitánských křesel, k mání bude i sedmimístná verze s nouzovými sedačkami v kufru. Na fajnšmekry pak čeká verze LWB s rozvorem prodlouženým o celých 20 cm. Range Rover zůstává jedním z nejvšestrannějších luxusních vozů na světě a to samozřejmě něco stojí. Od základních 3.330.000 Kč se cena může vyšplhat i přes 6 milionů, a to před tím, než začnete zaškrtávat příplatkovou výbavu.

Další poznatky z týdenního testování ve videu

Nový elektromobil BMW jezdí skoro sám, v zimě ale nedojede daleko

Redakce / 01. 03. 2022

Chevrolet naskočil na vlnu zájmu o elektrické pick-upy, nabízí Silverado do zásuvky

Redakce / 17. 01. 2022

Zdroj fotografií: Jaguar Land Rover

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM