Ranní klub /
Celý playlist
Lifestyle

Číňan s anglickým jménem: Elektrické MG4 vyráží do boje o zákazníky se sympatickou cenovkou

Honza Koubek
15. 10. 2023

Pokud se jen trochu zajímáte o rychle se rozvíjející svět elektromobilů, nemohl vám uniknout nástup čínského elektromobilu s britskou značkou. MG4 je téměř až futuristicky působící hatchback s prostorným interiérem, dobrou výbavou a především šokující cenovkou.

Další díly (274)

Sympatická cenovka

Většina evropských soupeřů nedokáže nabídnout elektromobil za méně než milion korun a MG4 přitom začíná na 780 tisících, přičemž i v této základní verzi nabízí většinu výbavy, kterou běžný zákazník potřebuje. Aby toho nebylo málo, spousta tuzemských i zahraničních novinářů nešetřila po projížďce chválou, takže si Honza Koubek samozřejmě nemohl nechat ujít pořádný test. Design MG4 je poměrně odvážný, zejména při pohledu zezadu kde najdete výrazný (a uprostřed přerušený) spoiler na konci střechy a také nepřehlédnutelný vodorovný černý prvek, který spojuje zadní světla a v noci je prosvícen různoběžnými červenými linkami.

Elektrický Opel Corsa: Vylepšený pohon funguje, ale much má drahé městské auto pořád spoustu

Honza Koubek / 30. 08. 2023

Slušná výbava

Celkově ale MG4 nevypadá vůbec špatně a tento dojem se nezhorší ani po nasednutí. Interiér je prostorný, zadní sedák má příjemný sklon, takže tam i vyšší cestující budou mít pohodlí, vpředu je velký infotainment, který fungoval bez problémů. Jen za bezdrátový přenos Apple CarPlay si musíte připlatit čtyři tisícovky, ale je fajn, že automobilka tuto možnost vůbec nabízí. Je těžko pochopitelné, proč to jinde nejde. Bezdrátové nabíjení mobilu je ale v základní výbavě, stejně jako parkovací kamera, automatická klimatizace, bezpečnostní a asistenční systémy, 17” litá kola a tak dále. Zklamala nás nemožnost rychlého ovládání rekuperačního brzdění. Musíte kvůli němu do menu infotainmentu a obsahuje jen tři různé úrovně a automatickou volbu, chybí jak režim plachtění bez rekuperace, tak ovládání auta jedním pedálem. Na volantu ale najdete několik programovatelných tlačítek, včetně dvou všesměrových joysticků, takže si ovládání rekuperace můžete přiřadit k nim, stejně jako ovládání klimatizace, které rovněž postrádá své vlastní fyzické ovladače.

Dojmy z testu najdete ve videu

Jízda baví 

Honza hned první den testování s překvapením konstatoval, že navzdory drobným odlišnostem v ergonomii ovládání je MG4 fakt dobrý elektromobil. Má 204 koní a 250 Nm, na jedno nabití ujede reálně přes 440 km, u pomalejší střídavé nabíječky je nabitý za 6,5 hodiny a u rychlé stejnosměrné za zhruba 30 minut. Navíc má pohon zadních kol a při jízdě je to celkem příjemně cítit. Ne že by auto jezdilo bokem, stabilizační systém mu takové radovánky rychle zatrhne, ale v zatáčce prostě cítíte, že vás tlačí zadní kola, místo aby vás táhla přední. Škoda, že v řízení není trochu víc citu, zpětná vazba je mizivá, ale i tak jízda baví. 

Testovaný vůz si prohlédněte ve fotogalerii

Souboj elektrických sourozenců: Je lepší VW ID.5, nebo Škoda Enyaq Coupé?

Honza Koubek / 17. 11. 2022

Dostupní soupeři přibývají 

Problém je, že abyste dosáhli zmíněných hodnot, musíte si připlatit 105 tisíc korun za silnější verzi. Ta slabší má jen 170 koní, má menší akumulátor, takže ujede nejvýš 350 km a také má slabší a pomalejší nabíjení. Základní verze začíná na již zmíněných 780 tisících, silnější verze je za 885 tisíc Kč, ale dalších příplatků už moc není. Kromě metalických laků můžete mít tažné zařízení za 25 tisíc a zbytek už jsou víceméně několikatisícové položky za koberečky, nabíjecí kabely a podobně. Až donedávna to byla naprosto bezkonkurenční cena a teprve teď se začínají objevovat soupeři, kteří se k této ceně dokáží přiblížit aspoň na dostřel, například překvapivé Volvo EX30.

Evropa musí přidat

S MG4 se jezdí dobře, díky velké baterce necítíte dojezdovou úzkost. Evropská konkurence si bude muset vyhrnout rukávy a přidat. Je dost pravděpodobné, že s takovou cenou začnou o MG4 přemýšlet i zákazníci, kteří dosud elektromobil neměli a na tomto místě je třeba zdůraznit, že i nadále platí jednoduchá poučka: Pokud nemáte možnost nabíjení přes noc doma, nebo alespoň pravidelně v pracovní době, musíte být skuteční nadšenci, aby vám přidaná starost o nabíjení nelezla na nervy. To samé platí o zákaznících, kteří pravidelně jezdí mnohasetkilometrové cesty, tam může logistika nabíjení také trochu váznout. Jinak je ale MG4 velmi zajímavou nabídkou a bude napínavé sledovat, jak na něj zareaguje konkurence.

Chcete víc? Přehrajte si podrobnější video

Neděle
14:00 – 15:00
Garáž
Vše co vás může zajímat o autech.
Jan Koubek

Kromě testu překvapivého MG4 se v aktuálním vydání pořadu Garáž od Honzy Koubka dozvíte o nové Škodě Kodiaq, elektrickém Volvu EX30, dvou konceptech od Suzuki a také větším sourozenci testovaného auta, kombíku MG5. 

Pořad si můžete poslechnout v přehrávači v úvodu článku. Archiv Garáže najdete v sekci Podcasty, v aplikaci Expres FM nebo ve vaší oblíbené podcastové službě. Videa z testování můžete zhlédnout na webu Stream.cz, novinky ze světa automobilů přináší Honza Koubek i na profilu Meziplyn a na YouTube kanálu 1000 koní

Alfa Romeo Tonale: První elektrifikované italské krásce věnoval orgány Jeep Compass

Honza Koubek / 01. 10. 2023

Nejlevnější elektrické BMW: Nedojede tak daleko, jak tvrdí, cenovku má ale nižší než Škoda

Honza Koubek / 27. 06. 2023

Mazda MX-30 je pořád hlavně městský elektromobil: Existuje ale výjimka

Honza Koubek / 28. 05. 2023
Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM