Nejlepší hudba ve městě /
Celý playlist
Ostatní

Legenda, které zvoní umíráček: Ford Fiesta končí, ale pořád umí nabídnout velkou porci zábavy všem nadšeným řidičům

Honza Koubek
22. 11. 2022

Ford nedávno oznámil, že jeho legendární model, který zejména v Británii pomohl postavit na kola celou jednu generaci lidí, došel do svého cíle. Ukončení výroby Fordu Fiesta se nezadržitelně přiblížilo, ale jeho poslední verzi si ještě pořád můžete koupit. Honza Koubek využil příležitost tento vůz otestovat.

Ford Fiesta minulý rok prodělal facelift, ale k žádným velkým změnám nebyl důvod. I když současná generace jezdí už od roku 2017, design téměř nezestárnul, a tak stačilo namontovat nové světlomety vpředu i vzadu, trochu pozměnit masku a nárazníky, přemístit přední logo a mírně přepracovat kapotu motoru a Fiesta pořád vypadá jako veskrze moderní městský hatchback. Potíž je v tom, že zákazníci městské hatchbacky už zdaleka nechtějí tak moc, jako před pár lety. Ford Puma na stejném podvozku je vyšší, módnější. A především Fordu vydělá s každým kusem trochu víc peněz.

Další díly (259)

Od 100 do 200 koní

Co se ale nezměnilo vůbec – a to je výborná zpráva – je paleta motorů a podvozek. Začíná se stokoňovým litrovým tříválcem se šestistupňovým manuálem, pak je verze laděná na 125 koní, která může mít i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a samostatnou vrcholnou verzí je pak 200koňová patnáctistovka ve Fiestě ST. V testu byla prostřední varianta ve výbavě ST line se zmíněným automatem. „Osobně ušetřil 50 tisíc a zůstal u přesné a rychlé manuální převodovky,“ říká k tomu Honza Koubek.

Ve městě pohoda, na okresce zábava

Tříválec spolupracuje s mildhybridním systémem, který celkem často vypíná spalovací motor a podle stylu jízdy vám ušetří 5-10 % paliva. Navíc má Fiesta příjemně svižnou reakci na plyn, což oceníte zejména v hustém městském provozu. Je ale pravda, že nelze čistě jen chválit: Mildhybridní systém občas při rozjíždění zacuká, Ford zkrátka tenhle systém ještě trochu ladí.

Ve městě je Ford Fiesta velmi příjemný společník, ale teprve když vyjedete na otevřenou okresku a trochu na to šlápnete, objevíte hlavní přednost Fiesty, její skvěle naladěný podvozek. Jízdní komfort je totiž na velmi vysoké úrovni, vlastně by se za něj nemuselo stydět o třídu větší auto, jenže zároveň umí nabídnout i řidičskou zábavu v tom nejlepším slova smyslu. Radost z ovládání stroje, který poslouchá i ty nejjemnější pokyny volantem, ani na kluzké vozovce nedělá nic nečekaného, je progresivní, schopný a ze zdánlivě obyčejného úseku silnice umí udělat potěšení, to je něco, co se dneska už moc nevidí. Pokud opravdu rádi řídíte, zařiďte si testovací jízdu a uvidíte sami.

Interiérem na konkurenci ztrácí

Zatímco jízdními vlastnostmi Fiesta ve své třídě dominuje, kvalitou interiéru na ty nejlepší mírně ztrácí. Palubní deska je nezajímavá, materiály lacinější – přestože v testované verzi ST-line se to automobilka snažila zachránit jakousi imitací karbonové tkaniny a digitálním kokpitem o úhlopříčce 12,3 palce. Prostor v zadní řadě je přinejlepším průměrný a ani kufr nepatří k největším. Navíc ho trochu omezuje vysoká nakládací hrana. Poloha za volantem je na svou třídu velmi dobrá, kritiku si ale zaslouží infotainment Ford Sync3, který je sice o mnoho lepší než předešlá dvojka, ale pořád to není úplně ono. Systém občas zadrhává, má línou odezvu a nepodporuje bezdrátové spojení s mobilními systémy. U Fiesty je prostě třeba dobře vědět, co zákazník preferuje. Pokud chce tiché, luxusně vybavené auto na pomalé popojíždění po městě, najde v této třídě schopnější soupeře. Pokud ho ale zajímá především vytříbená jízda, případně dokonce nějaká ta zábava za volantem, Fiesta je celkem komfortně v čele závodu.

Další poznatky z týdenního testování najdete ve videu

Škoda Fabia s nejsilnějším tříválcem: Dejte pozor při výběru kol a převodovky a bude vám perfektně sloužit

Honza Koubek / 18. 10. 2022

Opel se snaží zjednodušit přechod na elektřinu malou Corsou

Redakce / 31. 05. 2022

Foto: Garáž.cz / Tomáš Kopečný

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM