Nejlepší hudba ve městě /
Celý playlist
Ostatní

Škoda Fabia s nejsilnějším tříválcem: Dejte pozor při výběru kol a převodovky a bude vám perfektně sloužit

Honza Koubek
18. 10. 2022

Jak jezdí aktuální generace Škody Fabia s nejsilnějším z tříválcových litrů a výbavou Monte Carlo? To zjišťoval Honza Koubek v Garáži na Expres FM. „Škoda Fabia už sice po silnicích jezdí nějaký ten pátek, ale kromě relativně krátké první jízdy jsem zatím neměl možnost ji pořádně vyzkoušet. Řada na mě vyšla až teď, ovšem dostal jsem atraktivně vybavenou verzi Monte Carlo,” říká k tomu Honza. 

Edice Monte Carlo se neomezuje jen na nejsilnější nabízenou verzi se čtyřválcovou patnáctistovkou o výkonu 150 koní, můžete ji mít i ke slabším sourozencům. V testovaném exempláři byl litrový tříválec v nejsilnější z jeho tří variant, tedy 110 koní. Motor můžete mít s šestistupňovým manuálem, nebo automatem DSG, prostřední 95koňovou verzi s manuálním pětikvaltem a základní verzí je atmosférický litr o výkonu 80 koní, který se hodí jen na skromné popojíždění kolem místa bydliště.

Další díly (263)

Spousta místa

Přestože designově jde víceméně o evoluci předchozích tvarů, technicky je změn opravdu hodně. Fabia konečně, jako poslední z koncernových sourozenců, přechází na moderní platformu MQB A0, na které Volkswagen Polo jezdí už nějakých šest let. Výbava Monte Carlo je znát především v interiéru, kde se objevují kvalitnější materiály, barevné ozdobné lišty a podobě. Přesto je ale znát, že sedíte v malém autě, které na prémiové soupeře neútočí. Najdete tu na první pohled trochu lacinější materiály, ale škodovka je aspoň rozumně sladila do černé barvy a opatřila moderními texturami. Množství různě šedých odstínů by vypadalo podstatně hůř.

Dobrý dojem pak dohání pěkně čitelný digitální kokpit, spousta místa, a to jak na předních sedačkách, tak co se týče odkládacích prostorů a přihrádek. A taky pár simply clever vychytávek, například deštník ukrytý ve dveřích. Zajímavou volbou je panoramaticky prosklená střecha, která je opatřená termofólií a nemá vůbec žádnou zatahovací roletku.

Kola dělají pohodlí

Rozumný člověk od Fabie nečeká žádné extra dynamické či sportovní výkony. Moderní podvozek samozřejmě bez problémů zvládá i svižnější jízdu, Fabia se v zatáčkách zbytečně nenaklání, nemá sklony k předčasné nedotáčivosti, směr mění s chutí, ale nedá se říci, že by se snažila řidiče nějak aktivně bavit. Testovaný kus měl příplatková 17” kola, která bych spíš nedoporučil,“ říká Honza Koubek, od auta na základních 16” kolech, které jsem měl při prvním svezení, se totiž testovaná Fabie výrazně lišila zhoršeným jízdním komfortem, byla velmi hlučná od podvozku a otřesy od výmolů projížděly celou karoserií. Je to skutečně zvláštní, protože při první jízdě se mi Fabia naopak zdála nadprůměrně pohodlná.“

Perfektní služebník

Z ergonomického hlediska je to uvnitř celkem v pořádku, škoda chybějícího otočného ovladače hlasitosti, ale zbyl aspoň válečkový ovladač na volantu. Nepříjemné je vypínání systému držení v jízdním pruhu, které nemá samostatné tlačítko, a tak musíte do palubního menu. Škoda vůbec nepočítá ani s částečnou elektrifikací Fabie, místo toho přijde za pár let s novým čistě elektrickým modelem podobné velikosti. Mildhybridní motor, který by měl lepší reakci na plyn a plynulejší zrychlení, by ale Fabii mohl opravdu slušet. Britský časopis TopGear o Fabii napsal, že je to auto, které nabízí všechno, co reálně potřebujete k životu. Automobilku to muselo potěšit, protože přesně o to se s Fabií snaží. Dejte pozor při výběru kol a převodovek a Fabia vám může udělat perfektní službu.  

Další poznatky z týdenního testování najdete ve videu

Škoda představila svůj nejvýkonnější a taky nejdražší model

Redakce / 08. 02. 2022

Kodiaq RS: Nečekaně svižná jízda a až moc dobrý podvozek

Redakce / 20. 10. 2021

Foto: Škoda Auto

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM