Nejlepší hudba ve městě /
Celý playlist
Ostatní

Jak jezdí Toyota z Kolína: Test hybridního Yarise, který se nezapojuje do zásuvky

Honza Koubek
22. 08. 2022

Toyota Yaris je společně s modelem Aygo X produktem tuzemské továrny v Ovčárech u Kolína. Se svým předchůdcem toho má tato čtvrtá generace jen pramálo společného. Opustila totiž zastaralou platformu koncernu General Motors a stojí na platformě TNGA-B, příbuzné například technickým základům Corolly, Priusu nebo C-HR.

Na našem trhu se prodává i s čistě spalovacími motory, základním litrem o výkonu 72 koní, nebo rovněž tříválcovou turbo patnáctistovkou se 125 koňmi, testovaná verze byla ta vrcholná, která je v prodeji i na západních trzích: Hybridní spojení atmosférické patnáctistovky a dvou elektromotorů. Celkový výkon soustavy je 116 koní, ale i samotný elektrický motor je dost silný na to, aby mohl auto v městském provozu často pohánět sám.

Další díly (263)

Spotřeba pod pěti litry

Nejde o plug-in hybrid, který byste mohli nabíjet ze zásuvky, elektrická energie se do akumulátoru pracujícího s napětím 178 voltů ukládá výhradně rekuperací při zpomalování a přímým dobíjením spalovacím motorem. Elektromotory jsou součástí planetové převodovky s plynule měnitelným převodem a celý systém je vyladěný skutečně velmi dobře. Toyota už má za sebou spoustu zkušeností a je to znát. V městském provozu jezdíte klidně 80 % času na elektřinu a ani na otevřené silnici není výjimkou, že spalovací tříválec často zhasne. Spotřeba se bez jakékoliv námahy drží pod pěti litry na 100 ilometrů, výš stoupá jen v případech, kdy autu začnete takzvaně šlapat na krk. Vzhledem k tomu, že dynamická jízda není jeho silnou stránkou, to ale pravděpodobně nebudete dělat často. 

Kolínská trojčata nahradí crossover od Toyoty

Redakce / 16. 11. 2021

Nižší, kratší, ale prostornější

Na rozdíl od třetí generace, která svou siluetou připomínala zmenšené MPV, je nový Yaris zase malým hatchbackem, stejně jako byla jeho první generace z roku 1999. Stejně tak se vrátily zaoblené, přátelské tvary a celkové rozměry se zmenšily – auto je o 55 mm kratší a o 40 mm nižší, zároveň má ale o 50 mm delší rozvor a o 57 mm širší rozchod, takže uvnitř přibylo místa. Zejména na předních sedačkách je skutečně prostoru dostatek. Jsou ukotvené o 21 mm níž než u v tomto směru kritizované minulé verze. Design palubní desky se dočkal oživení, z auta je trochu lepší výhled a samozřejmě je k dispozici spousta výbavy, včetně infotainmentu s bezdrátovým zrcadlením mobilů.

Méně je více

Vzhledem k tomu, jak tichý dokáže být pohon, je velmi důležité i odhlučnění podvozku. To se povedlo velmi dobře a navíc s ním jde ruku v ruce i velmi nadprůměrný jízdní komfort. Má to ale háček. Musíte si auto objednat na základních šestnáctipalcových kolech, ke kterým jsou montovány měkčí pružiny. Pak se dočkáte skutečně výsostně pohodlné jízdy. Testovaný exemplář pocházel z opačného konce nabídky, šlo o špičkovou verzi výbavy GR Sport. Nutno říct, že leštěná 18palcová kola, snížený podvozek, dvoubarevné lakování a zatmavená boční skla Yarisu velmi sluší a je radost se za ním ohlédnout. Ale na městském povrchu dovnitř pronikalo klepání od každého kanálu a nerovnosti. Především ale základní cena této verze s hybridním motorem přesáhla 600 tisíc korun, s výbavou navíc se vyšplhala téměř na 650. A to je za takhle malý hatchback opravdu nepříjemně vysoká částka. Když se spokojíte s nižší výbavou, nebudete trvat na hybridu a zvolíte přeplňovanou patnáctistovku, Yaris může být váš už za necelých 400 tisíc. A to je velký rozdíl.

Další poznatky z týdenního testování najdete ve videu. 

Subaru představilo první elektromobil, dárcem orgánů je Toyota

Redakce / 16. 11. 2021

Sony a Honda spojují síly, budou vyrábět elektromobily

Redakce / 21. 03. 2022

Zdroj fotografií: Toyota Central Europe – Czech

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM