Jestli někdo doslova vyrostl mezi studiovou technikou, mixážními pulty a plány na hudební revoluce, pak je to právě Josh Abraham. Už jako teenager trávil čas ve studiích v rodném Los Angeles, kde se učil nahrávat a míchat hudbu metodou pokus–omyl. Formální vzdělání nahradil praxí a díky přirozenému talentu se brzy dostal ke spolupráci s prvními kapelami, což odstartovalo jeho rychlý vzestup v hudebním světě.
Josh Abraham začínal v 90. letech a prorazil hlavně díky tvrdším kapelám jako Korn, Staind nebo Limp Bizkit – takže už od začátku bylo jasné, že má cit pro silný zvuk a dravost. Časem ale ukázal, že mu rozhodně nejde jen o metalové riffy. Začal spolupracovat s Pink, Kelly Clarkson, Shakirou, Linkin Park, Thirty Seconds To Mars nebo Velvet Revolver a najednou bylo jasné, že tenhle chlápek má cit i pro pop, rock a všechno mezi tím. Z producenta se postupně stal i podnikatel. Založil Pulse Music Group, což je dnes jedno z nejvlivnějších vydavatelství pro songwritery a beatmakery. Právě pod rukama lidí z jeho týmu přišly na svět hity pro Justina Biebera, Katy Perry nebo The Weeknda.
Josh ale není jen studiový nadšenec – má taky slabost pro umění. Sbírá moderní obrazy a podporuje mladé výtvarníky, což je u člověka z hudebního světa docela osvěžující. Zároveň si ale taky pečlivě střeží své soukromí. V médiích se příliš neobjevuje a od světa hollywoodských večírků nebo přehlídek na červeném koberci se drží stranou. S manželkou Ginou tvoří pár, pro který je kreativita přirozenou součástí každodenního života a pohybují se na pomezí hudby, výtvarného umění a designu.
Josh Abraham je považován za precizního, velmi soustředěného producenta, který dohlíží na každý detail skladby – od prvního nápadu až po finální mix. Není to člověk, který by se nechal strhnout momentálními trendy. Naopak, vyhledává umělce, kteří mají jasnou vizi, a pomáhá jim ji technicky i hudebně co nejlépe zhmotnit. Mezi muzikanty má pověst perfekcionisty, který si jde za kvalitou, ale zároveň vytváří klidné a soustředěné pracovní prostředí. Když je to potřeba, dokáže být kritický, ale vždy s cílem pomoci interpretovi vyrůst.
Často přichází s nečekanými nápady a nebojí se netradičních kombinací. Přkladem je jeho spolupráce s kapelou Thirty Seconds to Mars na albu A Beautiful Lie (2005), kde dokázal spojit emotivní postgrunge rock s elektronickými efekty, výraznými orchestracemi a zároveň zachovat syrovou energii kapely. Abraham se nebál zařadit prvky, které by jiní producenti možná považovali za příliš měkké nebo naopak příliš filmové – a právě tím vytvořil moderní, emocionálně nabitou produkci, která kapelu katapultovala mezi světově uznávaná jména.