Nový crossover může mít samozřejmě pohon všech kol a také plug-in hybridní pohon o výkonu přes tři stovky koní. Pojďme ale od začátku. Mazda CX-60 sice pořád sází na designový jazyk Kodo plný plavných křivek, ale zároveň se nedá přehlédnout, že je to poměrně velký kus auta. Hlavní motorizací bude už zmíněný hybrid, kombinující elektromotor a atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru. Ten má sám o sobě 192 koní a 261 Nm, zatímco elektromotor se chlubí 135 koňmi a 250 Nm. Společně dokážou maximálně vyvinout 327 koní a rovných 500 Nm, a to zní, jakože to i na relativně velké SUV bude celkem dost. Zrychlení na stovku by měla Mazda CX-60 zvládnout za 5,8 sekundy a díky akumulátoru o kapacitě 17,8 kWh ujede čistě na elektřinu tabulkově nějakých 63 kilometrů. Nabíjení běžným střídavým proudem pak trvá zhruba čtyři hodiny. Hybridní verze bude k mání výhradně s pohonem všech kol i-Activ AWD. U ostatních motorů bude za příplatek, standardem bude pohon zadních kol. Další dvě motorizace budou také úplně nové – půjde o naftový a benzínový řadový šestiválec s 48voltovým mildhybridním systémem.
Mazda nejdřív o motorech nezveřejnila další informace, ale pár dní po odhalení CX-60 je naopak odtajnila. V době, kdy se většina automobilek připravuje na přechod k plné elektromobilitě, spalovací jednotky hrají čím dál menší roli a downsiging osekává objem i počty válců, Mazda jde opět svým směrem, který jako už mnohokrát vede proti proudu. Model CX-60 bude i jako plug-in hybrid, ale také jej budete moci mít s podélně uloženým řadovým šestiválcem bez přeplňování. Benzínový šestiválec bude mít objem tří litrů a technologii e-Skyactiv-X, která v některých režimech díky vysoké kompresi umožňuje vznětové spalování chudé směsi benzínu a vzduchu.
Druhým motorem pak bude naftový e-Skyactiv-D o objemu 3,3 litru, s novými spalovacími komorami vejčitého tvaru, které díky rozdělení palivové směsi do dvou vrstev umožňují lepší prohoření a nižší emise škodlivin. Podle Mazdy je navíc nový šestiválec stejně lehký, jako většina čtyřválcových turbodieselů. Oba motory pak pracují se 48Voltovým rozvodem a mild-hybridní technologií M Hybrid Boost, což znamená elektrický startérgenerátor uvnitř osmistupňové automatické převodovky, využívající místo hydroměniče vícelamelovou spojku.
Foto: Mazda