
Narodil se v roce 1947 v západním Londýně. Původně se věnoval hře na housle a klavír, ale brzy ho víc než pódium začalo přitahovat zákulisí studií a práce s hudbou jako takovou.

Když se v roce 1968 ocitl v Abbey Road jako asistent George Martina, netušil, že jen o pár dní později převezme jeho roli. Pátý Beatle si totiž vzal dovolenou a mladý Chris, který měl být jen učeň, najednou produkoval The Beatles. Na jejich Bílém albu tehdy dohlížel na skladby Birthday nebo Happiness Is a Warm Gun a dokonce si zahrál i na cembalo nebo mellotron. Byl to nečekaný křest ohněm, který pomohl nastartovat jeho kariéru.

Brzy se ukázalo, že má dar nejen pro detail, ale i pro diplomacii. Když Pink Floyd dokončovali své mistrovské dílo The Dark Side Of The Moon, povolali právě jeho, aby pomohl s finálním mixem. Roger Waters tehdy toužil po suchém a ostřejším zvuku, zatímco David Gilmour chtěl, aby nahrávka zněla plněji a prostorově. Thomas se stal prostředníkem mezi oběma vizemi a dokázal z nich vytvořit kompromis, který se zapsal do dějin.
Jeho rukopis se neomezoval jen na progresivní rock. Na konci 70. let vstoupil do punkového víru a produkoval jediné studiové album Sex Pistols, Never Mind The Bollocks. Dodal mu syrovost a zároveň i soudržnost, díky nimž se deska stala jedním z nejvlivnějších alb punkové éry.
V 80. a 90. letech se pak zásadně zapsal do kariéry australské kapely INXS, když produkoval jejich alba Listen Like Thieves, Kick, X a Welcome To Wherever You Are. Deska Kick je považována za jejich celosvětový průlom, ale Thomas stál i za dalšími nahrávkami, které formovaly jejich charakteristický zvuk. Později pomohl k výraznému úspěchu i britské skupině Pulp s albem Different Class. Stal se také dlouholetým spolupracovníkem Eltona Johna (se kterým je zachycený na úvodní fotce, jedné z mála, které světové archivy nabízejí) – od písně Blue Eyes přes I’m Still Standing až po slavnou Can You Feel the Love Tonight. Elton o něm říkal, že je jedním z mála producentů, kteří dokážou vycítit přesně to, co chce zpěvák vyjádřit.
Počátkem 21. století přidal do svého portfolia další významné spolupráce. Byl jedním s producentů alba How To Dismantle An Atomic Bomb, na kterém se U2 vrátili k monumentálnímu rockovému zvuku. Získalo osm cen Grammy. Spolupracoval také s Davidem Gilmourem na jeho sólovém albu On An Island, kde pomohl dotvořit křehkou a snovou atmosféru, jež navazovala na tradici Pink Floyd, ale zároveň měla osobní a intimní charakter.
Thomas nikdy nebyl typ producenta, který by hudbu ohýbal do jediné šablony. Dokázal respektovat styl každého interpreta a zároveň mu dodat jasný zvukový rukopis. Možná i proto je jeho jméno spojené s tolika rozdílnými kapelami a žánry. Ať už šlo o art rock, punk nebo pop, vždy dokázal vystihnout moment, kdy se z nahrávky stává něco víc než jen soubor tónů.


