Značka dokonce zanechala i českou stopu, když v roce 1924 prodala licenci na luxusní model H6B firmě Škoda. Výsledná Škoda Hispano-Suiza ve své době platila za kvalitnější než u francouzského originálu, cenou ovšem překonávala i vozy Rolls-Royce. Po druhé světové válce se společnost soustředila na letecký průmysl a vypadalo to, že s auty se definitivně rozloučila. V roce 2010 jsme ale na ženevském autosalonu viděli designérský model a v roce 2019 dokonce funkční elektrický prototyp sportovního vozu Carmen. Od té doby se slavné jméno sem tam objevilo, v Rakousku byla založena společnost Hispano-Suiza Engineering, která ale záhy zkrachovala a přestože práva na používání značky drží už od roku 1968 francouzská společnost Safran Group, vývojem nového supersportu se zabývá švýcarská firma Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG. Důležité ovšem je, že výroba exkluzivního supersportu se má rozjet už tento měsíc, testovací jízdy budou koncem roku a v roce 2023 se dočkají první zákazníci.
Původní koncept Maugari z roku 2019 prošel několika úpravami – změnila se příď, tvar zpětných zrcátek a výfukových koncovek, nic zásadního. Exotický supersport má šikmo vzhůru otevírané dveře, kola o průměru 22 palců vpředu a 23 palců vzadu, je dlouhý 5,1 metru, široký 2,1 metru, ale vysoký pouze 125 cm.
Celým jménem Hispano Suiza Maguari HS1 GTC bude v šasi z karbonu a hliníku ukrývat dvojitě přeplňovaný vidlicový desetiválec o objemu 5,5 litru, výkonu brutálních 1.200 koní a točivém momentu 1100 Nm. Poháněná budou pouze zadní kola a to přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku. Stovku výrobce slibuje za 2,8 sekundy a maximální rychlost bude omezena na 360 km/h, po aktivování speciálního programu však auto pojede až 400 km/h.
Myslí se i na praktičnost, pro jízdy po městě bude mít vůz hydraulické přizvednutí přídě pro přejezd zpomalovacích pruhů a podobně. Vznikne série 300 kusů v průběhu příštích 6 let. O ceně se nemluví, ale bude stejně závratná, jako jízdní výkony.
Foto: Hispano Suiza