Spaceman nebyl první hit, který vyrobila reklama na džíny slavné značky, jejíž kreativní oddělení v polovině 90. let překypovalo nápady. Pamatujete si animované formeláky s Shaggyho hitem Mr. Bombastic z roku 1995? V témže roce britská divize Levi's přišla se sci-fi reklamou "Planet" o manželském páru mimozemštanů, který čeká, až se náctiletá dcerunka vrátí z výletu na Zemi.
Ta po přistání vyjde z otcova vozítka v dokonale padnoucích "pětsetjedničkách". Vše podbarveno futuristickou skladbou Spaceman v remixu Arthura Bakera, respektive pouze její úvodní taneční částí s "heliovým" vokálem. Zbylá rocková nuda nazpívaná nosovkou frontmana Jas Manna s indiánskými kořeny zůstala posluchačům skryta.
"Miliony teenagerů naběhly do obchodů s deskami pro singl, aby doma k vlastnímu zděšení zjistili, že je dobrý jen prvních deset vteřin, než se změní v odpad. Strašný odpad," napsal tehdy nesmlouvavý redaktor britského hudebního časopisu NME Steven Wells. Píseň se stala nejrychleji prodávaným britským singlem od Can't Buy Me Love skupiny Beatles a pět týdnů se držela na první příčce hitparády. Babylon Zoo už nikdy poté nenatočili nic, co by stálo za řeč, a v roce 2000 to rozpustili.
Foto: The Apricity