Řeč je o nové Škodě Slavia, druhém modelu škodováckého plánu India 2.0. Stejně jako první Škoda Kushaq, což je kompaktní crossover, stojí i sedan Slavia na platformě MQB-A0-IN, přizpůsobené náročnějším podmínkám této pro nás exotické destinace. Na první pohled vás do očí uhodí výrazně vyšší podvozek. Nejen světlost, ale i mezera mezi maximálně šestnáctipalcovými koly a blatníky jsou skutečně výrazné a není pochyb, že se vyrovnají i s hodně hrbolatou cestou. Bytelnější tlumiče, speciální sání zabraňující přílišnému zanášení filtru prachem, silnější klaxon do hustého provozu, nebo i výkonnější klimatizace, to jsou některé ze specialit, které jsou pro indický trh potřeba.
Perličkou je pak elektrické střešní okno, které se na první pohled jeví do horkého podnebí jako poněkud nepraktická záležitost. V Indii ovšem platí, že pokud auto nemá šíbr, není to pořádné auto – a proto ho Slavia ve výbavě má. Mimochodem, i když stojí na nejmenší platformě, v Indii se nejspíš bude používat jako manažerské a také plnohodnotné rodinné auto. Má upravenou podlahu před zadními sedačkami, středový tunel je co nejvíce snížený, protože v Indii se často jezdí v plném obsazení. Pod kapotou buď základní litrový tříválec o výkonu 115 koní, nebo 150koňová patnáctistovka, na výběr je mezi manuální a automatickou převodovkou. Škoda Auto doufá, že bude se Slavií úspěšná a bude moci postupně expandovat na okolní trhy, například do Nepálu, či na Srí Lanku. Slavia je ale postavená tak bytelně, že by po drobných úpravách mohla mít úspěch třeba i na jihoamerických či severoafrických trzích.
V aktuální Garáži na Expres FM vám Honza Koubek představí luxusní zakázkové Ferrari, nové elektromobily Kia a Hyundai a otestuje Opel Grandland. Poslouchejte v našem podcastu.
Foto: Škoda Auto