Jen předchozí generace Mercedesu třídy C se prodalo 2,5 milionu kusů, dá se ale poměrně s jistotou předpokládat, že generace pátá, která má kódové označení W206, stejného úspěchu bohužel nedosáhne. Ale není to její vina, že by snad byla v nějakém směru nedotažená, nebo měla nějakou zásadní chybu – bude to prostě tím, že zákazníci už klasické sedany nechtějí. Přesedají do crossoverů a různých jiných nových kategorií, nemluvě o mohutně podporovaném nástupu elektromobility a s ním souvisejícími emisními pokutami a dalšími klacky házenými pod nohy klasických spalovacích aut.
Pro konzervativnější zákazníky, kteří elektromobil zatím nechtějí, případě pro jejich potřeby nedává smysl, má tedy Mercedes nové Céčko. To je opět o něco větší – prodloužilo se o 65 mm, o pár milimetrů se rozšířilo a je také malinko nižší. Díky tomu vypadá dospěleji a dynamičtěji. Zároveň ale podstatně narostl rozvor, takže uvnitř přibylo místo na nohy zadních cestujících, což bylo u této třídy Mercedesu tradičně problematické místo. Vpředu pak najdeme mírně zmenšenou kopii palubní desky špičkového Mercedesu třídy S – vypadá skutečně famózně a ergonomicky jsem nenašel chybu.
Podvozek nové třídy C technicky vychází z předchozí čtvrté generace, ovšem naladěný je výrazně jinak. Vzadu je víceprvková náprava, vpředu dvojité lichoběžníky, tedy dražší, ale výrazně vyspělejší řešení, než všudypřítomný MacPherson. Poháněná zadní kola navíc mohou mít příplatkový systém automatického natáčení až o 2,5 stupně, který zvyšuje stabilitu a usnadňuje parkování. Testovací auto ho mělo a funguje skutečně dobře. V porovnání s minulým céčkem je jízda jistější a dynamičtější. Možná ne tolik, jako u trojkového BMW, ale to zjevně nebyl účel. Céčko je především velmi pohodlné a jezdit s ním celý týden je za odměnu.
Motor je jednou z nejdůležitějších novinek. Testovaná verze C220d v přídi skrývala nový dvoulitr s 48Voltovou mildhybridní technikou. Je to první čtyřválcový naftový mildhybrid značky, má rovných 200 koní a je spárovaný s perfektně naladěným devítistupňovým automatem. Při jízdě je slyšet jen vzdáleně, i když dost na to, abyste okrajově vnímali, že zhasíná ještě před zastavením a znova startuje při sebemenším dotyku plynového pedálu. Řidiče opravdu absolutně neruší a navíc celý ten systém skutečně funguje. Když se budete jen trochu snažit, udržíte spotřebu v blízkém okolí pěti litrů. Vzhledem k 66litrové nádrži na naftu to znamená akční rádius 1.300 km, to vám žádný elektromobil nenabídne. Další poznatky z týdenního testování uvidíte ve videotestu.
Foto: Mercedes-Benz Česká republika