O víkendu proběhla přehlídka magazínu Sports Illustrated Swimsuit. Ten je známý tím, že na jeho obálce se obvykle objevují hubené ženy s postavou modelky a velkými ňadry. Tentokrát se však magazín rozhodl modelky vynechat a pro svou přehlídku najal "ženy z lidu". Po mole se prošly ženy různého věku, typu těla a rasy. Přehlídka se konala v luxusním hotelu Mondrian v Miami. A že bylo na co se dívat! Na mole diváci přehlídky mohli vidět například kuchařku Chelsea Heath, která ukázala své ženské křivky v bikinách, nebo modelku Saje Nicole, která v 57 letech předvedla naprosto výstavní postavu. Cílem každoroční události, která letos proběhla v jiném duchu, bylo změnit pohled na ženskou krásu a ukázat ženám, že každé tělo je krásné a neexistuje jeden ideál krásy. "Sports Illustrated Swimsuit pokračuje v předefinování kulturní konverzace o kráse tím, že oslavuje rozmanité skupiny žen, jenž zahrnují sportovkyně, podnikatelky, modelky, matky, nováčky a profesionální plavkyně," uvedla firma v tiskové zprávě.
Foto: Profimedia
Vyobrazení žen v médiích a módním průmyslu se mění, dotklo se to i známých andílků Victoria's Secret. Značka byla pověstná tím, že pro své přehlídky najímala vysoké hubené modelky s "dokonalými" křivkami a andělskou tváří. Oživlým Barbie ale jak se zdá, odzvonilo. Jejich místo zaujmou ženy, které prosluly svými úspěchy, nikoliv vzhledem. Patří mezi ně například Megan Rapinoe (35) – růžovovlasá fotbalová hvězda a bojovnice za rovnost pohlaví. Dále Eileen Gu (17), která se věnuje závodnímu lyžování a brzy se zúčastní olympijských her, Paloma Elsesser (29), která se jako jedna z mála žen s velikostí 44 objevila na obálce časopisu Vogue a Priyanka Chopra (38), indická herečka, která zároveň investuje do technologických firem. Značka tímto krokem úplně změnila svou image.
Po celá desetiletí se na jejích molech objevovaly spoře oděné hubené modelky, které ztělesňovaly určitý široce přijímaný "ideál krásy". Avšak svět se proměnil a stále více značek si uvědomuje, že běžná žena nehodlá držet přísné diety a podstoupit řadu zákroků, jen aby se podobala modelkám na přehlídkových molech. Aby značky ve zvýšené konkurenci obstály, musí se přizpůsobit tomu, co žádá trh. "Když se svět měnil, reagovali jsme příliš pomalu. Potřebovali jsme přestat být tím, co muži chtějí a stát se tím, co ženy chtějí," říká Martin Waters, bývalý ředitel divize zahraničního obchodu pro The New York Times. Celkem bylo vybráno 7 žen, které se stanou tváří nové kolekce Victoria´s Secret Collective, ale také se budou radit značce a propagovat ji na svém Instagramu. Otázkou je, zda se značce díky tomuto kroku podaří zvýšit prodeje. Reakce jsou totiž zatím rozporuplné. Její podíl na americkém trhu spodního prádla podle Euromonitor International klesl v loňském roce na 21 procent, v roce 2015 to přitom bylo 32 procent.
Titulní foto: Profimedia