Kodiaq RS: Nečekaně svižná jízda a až moc dobrý podvozek

Škoda Kodiaq se na domácích silnicích poměrně rychle stala oblíbeným praktickým SUV. Její varianta RS pak zaujala trochu movitější zákazníky, kteří prostě chtějí mít to nejlepší v nabídce. Na zoubek se mu podíval náš motoristický odborník Honza Koubek.


Neskutečně dobrý podvozek

Nikdo snad vážně nepředstíral, že by Kodiaq RS byl skutečně sportovním autem - na rozpačitý pokus o rekord na Nürburgringu, kvůli kterému musela být šikovně stanovena nová třída, aby v ní bylo možno zvítězit, raději zapomeňme. Osobně jsem byl ale při testu velmi příjemně překvapen jeho podvozkem. Naladit totiž odpružení na poměrně těžkém a vysokém autě skutečně není zrovna jednoduchá věc, a pokud chcete, aby bylo pohodlné a zároveň se chovalo ukázněně i při ostřejší jízdě, máte před sebou skutečný oříšek. Vývojový tým pod vedením doktora Martina Hrdličky ale podvozek naladil tak neskutečně dobře, až se mi to vlastně zdá skoro zbytečné. Běžný zákazník totiž jeho pravé kvality většinou ani neodhalí, protože s Kodiaqem nepojede tak ostře, aby se dostal na jeho limity.

Čtěte také: Strčí do kapsy i honosné vily. Kolik stojí nejdražší jachta?

Udrží pneumatiky na asfaltu

Abychom si rozuměli - Kodiaq RS opravdu není sportovní auto. Dokonce vám nepřipraví ani kdovíjak zábavný řidičský zážitek, alespoň tedy z toho sportovního úhlu pohledu. To auto ale prostě funguje. Dokonce, i když přijedete velmi rychle na horizont, který se ukáže ostřejší, než se zdál, a auto na krátkou chvíli odlepí kola od asfaltu, tak jeho návrat na zem není nějaké třísknutí, ani zběsilé poskakování. Tlumiče to zvládnou v jednom efektivním a plynulém pohybu a to by se o naprosté většině podobně velkých aut opravdu říct nedalo. Kodiaq je prostě pohodlný a nerovnosti filtruje doslova báječně, aniž by přitom jakkoli rozkymácel či rozhoupal svou rozměrnou karoserii. Je dokonce tak pohodlný, že mu někteří zákazníci vyčítají, že nemá sportovnější podvozek - jsou totiž naučení, že sportovní odpružení má být tuhé, trochu drncat a malinko sem tam třísknout. To je samozřejmě nesmysl, sportovní odpružení má v první řadě udržet pneumatiky co nejvíc v kontaktu s asfaltem a zabránit jejich odskakování. A přesně to Kodiaq RS zvládá na jedničku - a po faceliftu ještě lépe.

Jak obstála Škoda Kodiaq RS při jízdě po dálnicích i rozbitých úzkých okreskách na Šumavě, jaký má interiér a spotřebu si poslechněte v podcastu, který vám přinese i dvě zajímavé elektrické novinky - úplně nový praktický rodinný Ford, který vlastně není nový a ani to není úplně Ford. A také jednoho bavoráka, který nečekaně vstal z mrtvých. Na slyšenou se těší Honza Koubek.

Kam dál? Vše o autech najdete na webu Garáž.cz



Foto: Škoda Česká republika

Podcast