
Nový průzkum Living For Live ukázal, že většina lidí dává přednost návštěvě na koncertě před sexem. Do dotazníku koncertního giganta Live Nation čtyřicet tisíc lidí z 15 zemích se zapojilo.

Zpráva uvádí, že pokud se lidé museli po zbytek života omezit na jediný druh zábavy, první volbou je živá hudba (39 procent uživatelů), následují filmy v kinech (17 procent) a sportovní akce (14 procent). Lidé si s větší pravděpodobností vyberou koncert svého oblíbeného umělce než sex, 70 procent by si vybralo koncert, pro sex se vyslovilo 30 procent dotázaných! Sedmasedmdesát procent účastníků pak uvedlo, že účast na živých hudebních vystoupeních jim dává pocit, že jsou součástí něčeho většího.
„Živá hudba nejen roste, ale v reálném čase formuje ekonomiky, ovlivňuje značky a definuje kulturu. Fanoušci udělali z koncertů srdce globální zábavy, je to jedna z nejsilnějších veličin, které pohánějí růst po celém světě.“
Russell Wallach, globální prezident pro média a sponzorství ve společnosti Live Nation
Fanoušci vnímají živá vystoupení svých oblíbených interpretů jako událost. Šedesát procent lidí cestuje za hudbou každý rok, dvě třetiny z nich pak plánují cestu týdny předem. Zpráva také uvádí, že 94 procent fanoušků zveřejňuje záběry z koncertů na sociálních sítích a že pro polovinu generace Z je zveřejňování příspěvků jedním z důvodů, proč tam chodí. V průzkumu je zdůrazněna dominance umělkyň v oblasti živé hudby konkrétně uvádí Beyoncé s jejím Cowboy Carter World Tour a vystoupení Olivie Rodrigo na Lollapalooze. Tři čtvrtiny dotázaných mají zájem o živé akce, na kterých jsou hlavními hvězdami ženy.



Zdroj: Far Out Magazine