Expres TOP /
Celý playlist
Lifestyle

Sportování se nekoná: Citroën C3 Aircross je pohodlný, prostorný a klidný, koncepcí potěší staromilce

Honza Koubek
04. 07. 2023

Pro určitou cílovou skupinu je to téměř ideální auto. Jak to, že jich tedy nejezdí víc? Honza Koubek si vzal do testu faceliftovaný Citroën C3 Aircross, aby zjistil jeho slabiny i přednosti.

Citroën C3 Aircross opravdu není nejnovější auto, sice má za sebou nějaký ten facelift, ale jeho základ pochází už z roku 2017. Nedá se říct, že bychom jich na našich silnicích vídali každý den desítky, což je zajímavá věc. Ve skutečnosti je to totiž auto, které je pro určitou cílovou skupinu téměř ideální odpovědí na veškeré podstatné otázky.

Další díly (304)

Sportování se nekoná

Abychom si správně rozuměli: žádná z těch otázek se netýká dynamické nebo snad sportovní jízdy. To ovšem není výtka, spíš naopak. C3 Aircross dobře ví, jakým má být autem: Pohodlným, prostorným a klidným. Po faceliftu má modernější příď a rozhodně se nedá nazvat tvarově konzervativním. Přesto ale celkem neskrývaně míří na starší zákazníky. Na ty, kteří už nemusí vozit děti, mají rádi svůj klid a také pohodlíčko. Když se poprvé podíváte dovnitř, možná právě o tom pohodlí trochu zapochybujete. Sedačky jsou úzké a ploché, designově sice vypadají zajímavě, ale že by lákaly k posezení, se úplně říct nedá.

Perfektní sedačky, variabilita jen za příplatek

Ovšem jen do té chvíle, než do nich skutečně usednete. Vnitřek je z několika vrstev paměťové pěny a i když neposkytují kdovíjaké boční vedení – což od nich ale nikdo moc nežádá – pohodlné jsou víc než dostatečně i na delších cestách. Výborná je také variabilita interiéru s posuvnou zadní lavicí. Ale má to háček. Dostanete ji totiž jen ve dvou nejvyšších výbavách, což je podle mě dost velká chyba. Tak praktickou věc by si zasloužily i nižší verze, alespoň ve formě příplatkové výbavy. To samé platí o dvojité polohovatelné podlaze kufru. Jinak je interiér veselý, tvarově zajímavý, ale nikoliv zbytečně expresivní. Ergonomie je celkem v pořádku, z auta je dobrý výhled a nastupování a vystupování je také snadné.

Motory pěkně „postaru“

Design je správně francouzsky extravagantní, ale samotná konstrukce auta je tak starosvětsky konzervativní, jak je to v dnešní době ještě vůbec možné. Faceliftové změny dokonce přežila i naftová verze s patnáctistovkou BlueHDi, což je v téhle kategorii aut věc už prakticky nevídaná. Testované auto mělo benzínový tříválec o objemu 1,2 litru, spojený s automatickou převodovkou. A přestože samotný motor jede celkem pěkně a jeho 130 koní k účelům tohoto auta celkem stačí, sladění motoru a převodovky by mohlo být trochu lepší. Šestistupňový planetový automat motor trochu dusí a pokud se pokusíte o cokoliv jiného než klidnou a plynulou jízdu, může se občas chovat trochu zmateně.

Detailní pohled na testované auto najdete v galerii

Pohodlí a zároveň alergie na výmoly

Podvozek netrpí žádnou snahou o sportovnost, naopak je houpavý a pohodlný, jak má správný malý Citroën být. Bohužel mu to ale jde hlavně na hladkém asfaltu, jakmile povrch pod koly zhrubne a začne být zvrásněný prasklinami a výmoly, odpružení si s tím chvílemi přestává vědět rady. Do karoserie občas pronikne ostřejší otřes, kanály a dilatační spáry někdy cítíte i ve sloupku řízení a v sedačkách. Není to pokaždé, ale dokáže to nepříjemně překvapit, zejména protože zbytek času se podvozek tváří skutečně nadmíru pohodlně. Delší terénní vlny zvládá auto s přehledem, jen ten takzvaný sekundární jízdní komfort by si zasloužil trochu dotáhnout. Je ale pravda, že se přece jen bavíme o celkem starém modelu a na něm už asi nemá velkou cenu něco dohánět. I přes drobné nedostatky by Citroën C3 Aircross mohl být celkem ideálním autem pro zákazníky v důchodu. Až na to, že ti čeští jsou většinou dost konzervativní a raději si prostě koupí Fabii, která je pochopitelně vyjde o dost laciněji, protože je to menší auto. Na Citroën sice dostanete pěkné slevy, ale C3 Aircross ve testované verzi C-Series s automatem stejně začíná na 545 tisících.

Poznatky z týdenního testování najdete ve videu

Neděle
14:00 – 15:00
Garáž
Vše co vás může zajímat o autech.
Jan Koubek

V aktuálním vydání pořadu Garáž Honza Koubek přináší ještě zprávy o nové Toyotě C-HR, pološíleném závodním prototypu, který si budete moct koupit (pokud máte opravdu hodně peněz) a také o představení nového elektrického skvostu Rolls-Royce Spectre v Praze.
Pořad si můžete poslechnout v přehrávači v úvodu článku. Archiv Garáže najdete v sekci Podcasty, v aplikaci Expres FM nebo ve vaší oblíbené podcastové službě. Videa z testování můžete zhlédnout na webu Stream.cz, novinky ze světa automobilů přináší Honza Koubek i na profilu Meziplyn.     

Mazda MX-30 je pořád hlavně městský elektromobil: Existuje ale výjimka

Honza Koubek / 28. 05. 2023

Legenda, které zvoní umíráček: Ford Fiesta končí, ale pořád umí nabídnout velkou porci zábavy všem nadšeným řidičům

Honza Koubek / 22. 11. 2022

Foto: Expres FM / Honza Koubek

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM