Unikátní Ferrari se směšným nájezdem má nového majitele

Nádherný supersportovní veterán Ferrari F40 nedávno našel teprve druhého majitele. Od roku 1989 prakticky nejezdil a jeho cena proto byla astronomická

Poslední model pod dohledem Enza Ferrariho

V nedávné dražbě našel nového majitele jeden z nejlegendárnějších supersportů historie, divoké Ferrari F40. A tohle konkrétní auto je navíc naprosto unikátní. Možná neškodí trochu si připomenout, jak famózní tohle auto ve své době bylo. Vzniklo jako oslava 40. výročí automobilky Ferrari a jde o poslední model, na jehož vývoj ještě osobně dohlížel sám zakladatel značky, Enzo Ferrari. Zákazníci v průběhu osmdesátých let začínali brblat, že Ferrari trochu vyměklo a jeho auta začínají být trochu nudná a příliš pohodlná.

F40 byla ráznou odpovědí. Absolutně spartánský stroj s nosným ocelovým rámem, na kterém seděla lehounká kevlarová karoserie s karbonovými kapotami a dveřmi, se do prodeje dostal v roce 1987. Jeho twin-turbo osmiválec o objemu 2,9 litru odvozený z homologačního Ferrari 288 GTO měl výkon 480 koní a ve své době zajistil F40 titul nejrychlejšího auta na světě. Do roku 1992 vzniklo pouhých 1.315 kusů, všechny v barvě Ferrari Rosso Corsa.

Jediný servisní záznam

Vydražený kousek je z roku 1989, kdy ho původní majitel koupil v salonu Garage Francorchamps. Jde o vyhledávaný výkonnější model bez katalyzátoru, ale má namontovaná elektrická okna, která majitel považoval za praktičtější. Majitel si tuhle F40 koupil na leasing. Auto má plnou servisní historii - ovšem velmi krátkou. V servisní knížce najdete záznam o kontrole 11. června 1990, kdy mělo auto najeto 1226 km… a na okénku visí cedulka, že se majitel má dostavit k další prohlídce po 6000 najetých kilometrech, v roce 1993.

Jenže majitel z auta v roce 1992 sundal značky, dal je do depozitu a auto s nájezdem směšných 1780 km zavřel do garáže, kde na něj následujících téměř 30 let jenom sedal prach. Jinými slovy, tohle staré Ferrari je vlastně úplně neojeté. Není divu, že se částka při dražbě vyšplhala na 46,7 milionů korun. Je ale novému majiteli vlastně co závidět? Na téhle F40 je unikátní právě ten minimální nájezd, takže by bylo nejlepší, kdyby se s ním jezdilo co nejméně. Ale to by přece byla hrozná škoda! Naštěstí to není naše starost, my se můžeme jen pokochat krásnými fotkami na webu garáž.cz.


V tomto vydání Garáže si můžete dále poslechnout zprávy o nových elektromobilech, které se čínská technologická společnosti chystá vyrábět v Americe, o novém velkém luxusním offroadu od Lexusu a o faceliftovaném Focusu. Navíc Honza Koubek otestuje Volkswagen Golf s neuvěřitelně silným motorem.

Foto: Bonhams

Podcast