Subaru je jednou z posledních automobilek, kterým v modelové řadě dosud chyběl plně elektrický model. Teď se to ovšem mění, právě byl odhalen model Solterra. Je velký přibližně jako Forester, na délku má téměř 4,7 metru, na výšku 165 cm. Rozvor 2850 mm slibuje dost prostoru na palubě. Subaru má velkou výhodu v tom, že dlouhodobě spolupracuje se značkou Toyota, která má s hybridními a elektrickými auty už letité zkušenosti. Není tedy překvapením, že Subaru Solterra je přímým sourozencem nedávno představené elektrické Toyoty bZ4x. Sdílí spolu nejen platformu e-TNGA a kompletní pohon, ale také části karoserie, ovšem Subaru je zejména v oblasti přídě značně konzervativnější, než odvážně střižená Toyota – zachovává si aspoň náznak tradiční subarácké masky chladiče.
Stejně jako v případě Toyoty i Subaru bude k mání ve dvou verzích. Jednomotorová s pohonem předních kol bude mít 204 koňské síly, čtyřkolka pak dva elektromotory, každý o síle 109 koní. Zásobování zajišťuje akumulátorový balík o kapacitě 71,4 kWh, s jedním elektromotorem to stačí na 530 km, těžší a žravější dvoumotorová verze ujede 460 km. Rychlonabíjení stejnosměrným proudem zvládá výkon 150 kW a z nuly na 80 % trvá půl hodiny. Také interiér je velmi podobný jako u Toyoty, vévodí mu velký dotykový displej uprostřed palubní desky a volant s výrazným vystouplým středem. Interiér je plný praktických odkládacích prostorů a ovládání by mělo být hračkou. Přesné ceny zatím zveřejněny nebyly, počítá se ale se startovní cenou lehce nad 800 tisíci korun, silnější dvoumotorová verze se slušnou výbavou se pravděpodobně lehce dostane k milionové hranici.
V aktuálním vydání Garáže vás Honza Koubek seznámí s novou Toyotou z Kolína, nejprodávanějším Astonem Martinem, novým Fordem Mondeo, na který si ale musíme nechat zajít chuť, a také s prototypem české elektromotorky Devs Alien.
Foto: Subaru Česká republika