Porsche odtajnilo ostrou verzi své legendární 911

Porsche představilo novou generaci jednoho ze svých nejostřejších modelů, Porsche 911 GT3 generace 992. Legendární "devětsetjedenáctka" je k dispozici v mnoha různých verzích, v těch základních potkáte na západ od našich hranic jezdit i, řekněme, úspěšnější sekretářky. GT3 je ale jiný příběh.

Závodit můžete s klimatizací

Porsche 911 je na sportovní auto nezvykle univerzální, dokáže se nenuceně posouvat městským provozem, cestovat na dlouhé vzdálenosti, ale samozřejmě i pobavit na okresce. A pokud se nejraději bavíte na uzavřených okreskách, které vedou dokola a říká se jim závodní okruh, Porsche má pro vás právě GT3. Je to 911 dotažená tak blízko závodnímu speciálu, jak to jen předpisy pro silniční provoz umožňují. Novou verzi nepochybně poznáte podle nového zadního spoileru, uchyceného tzv. labutími krky. Nové uchycení zlepšilo přístup chladícího vzduchu k motoru, spoiler společně s difuzorem pak zvýšily přítlak o 50 %. Zkušenosti ze závodních speciálů jsou znát - ovlivnily navíc i nové zadní zavěšení typu multilink, vpředu jsou nové dvojité lichoběžníky s díly ze závodních RSR a Cup, zatímco všechny ostatní sériové 911 mají levnější, ale jednodušší MacPhersony. Rozšířil se rozchod, zvětšily brzdy, na přání mohou být karbonkeramické, a přes všechny tyto úpravy nestoupla hmotnost - zůstává na úrovni přechozí generace GT3, tedy zhruba kolem 1.430 kg. Zadní sedačku byste tudíž hledali marně, stejně jako část hlukové izolace, přestože klimatizaci a infotainment samozřejmě dostanete. Auto má tenčí skla, karbonovou kapotu a další odlehčující prvky.

Porsche 911 gt3 kolo.jpg

Čtěte také: Ferrari představilo polozávodní speciál

Závratných 9 tisíc otáček

Tradice byla naštěstí zachována i pod zadní kapotou. Plochý čtyřlitrový šestiválec je pořád atmosférický, takže má skvělou odezvu na plyn, skvělý zvuk a krásně lineární nástup. Jde o jednotku z modelu 911 Speedster, ale bylo potřeba ji přizpůsobit novým emisním a hlukovým normám, na což prý padlo 80 % práce. V té souvislosti si můžeme oddechnout, že se podařilo zachovat původní výkon - 510 koní. Na nedostatek si asi nebude stěžovat vůbec nikdo, zvlášť když tenhle motor umí točit závratných 9000 otáček za minutu! Interiér je přizpůsoben maximálnímu řidičskému zážitku - těsná skořepinová sedadla, šestistupňová manuální převodovka. Na přání můžete mít i dvouspojkovou převodovku PDK se sedmi stupni, ovšem nedostanete pádla pod volantem, ale klasickou páku. I tak ale budí dojem, že takhle bytostně řidičský nástroj si prostě zaslouží tři pedály a manuál.


Více informací ze světa spalovacích i elektrických motorů vám přináší server Garáž.cz

Kam dál? Brutální koncept BMW se bude líbit i fanouškům obrněných vozů



Foto: Porsche.cz

Podcast