Automobilka z Maranella má zvláštní divizi zvanou Special Project a vyhovím téměř každému vašemu přání – samozřejmě pokud se bude shodovat s filozofií značky. Posledním kouskem, který vznikl na přímou zakázku zákazníka, je Ferrari BR20. Základem se stal v současnosti již nevyráběný model GTC4Lusso, který dostal spoustu prvků, odkazujících na slavná Ferrari z 50. a 60. let, jmenovitě Ferrari 410 Superamerica a 500 Superfast. Oproti běžnému Lussu má BR20 více skloněnou záď a nižší linii střechy – nepotřebuje totiž místo na zadních sedačkách, protože je nemá. Karoserie se o dobrých 76 mm prodloužila a zádi dominuje výrazný difuzor se čtyřmi koncovkami výfuků.
Příď je o poznání podobnější výchozímu Ferrari, nový nárazník jí ale opticky rozšiřuje. Uvnitř najdete čokoládově tmavohnědou kůži a obložení z dubového dřeva, jinak se interiér neměnil. Což je pravděpodobně jen dobře, protože ergonomicky byl naprosto v pořádku. Vzhledem k tomu, že Ferrari nezveřejnilo žádné informace o pohonné jednotce, dá se předpokládat, že v přídi hřmí standardní atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, výkonu 690 koní a točivém momentu 700 Nm, spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohánějící všechna čtyři kola. Příliš měnit by se pak nemusely ani jízdní výkony – zrychlení na stovku za 3,4 sekundy a maximálka 335 km/h. Ferrari BR20 pozná jen skutečný znalec, pro ostatní to bude takové nějaké zvláštní Lusso. To ale majiteli určitě nevadí, protože sám dobře ví, co mu stojí v garáži a že je to přesně podle jeho přání. Kolik ho takový výtvor stál peněz, jsme se nedozvěděli, ale řádově půjde o desítky milionů korun. Fotogalerii nádherného zakázkového Ferrari BR20 najdete na webu Garáže.
V aktuální Garáži na Expres FM vám Honza Koubek představí ještě Škodovky speciálně pro indický trh, nové elektromobily Kia a Hyundai a otestuje Opel Grandland. Poslouchejte v našem podcastu.
Foto: Ferrari