Nádherné zakázkové Ferrari vám vyrazí dech. A provětrá peněženku

Abyste si mohli koupit plnokrevné Ferrari, potřebujete hodně peněz. Nejen na koupi samotnou, ale také na údržbu a servis, jejichž ceny se pohybují v úplně jiných hladinách, než na jaké je běžný člověk zvyklý. Ještě daleko víc peněz potřebujete, když chcete Ferrari, které nikdo jiný nemá. Když ale máte dostatek peněz, jde to.

Nemá zadní sedačky

Automobilka z Maranella má zvláštní divizi zvanou Special Project a vyhovím téměř každému vašemu přání - samozřejmě pokud se bude shodovat s filozofií značky. Posledním kouskem, který vznikl na přímou zakázku zákazníka, je Ferrari BR20. Základem se stal v současnosti již nevyráběný model GTC4Lusso, který dostal spoustu prvků, odkazujících na slavná Ferrari z 50. a 60. let, jmenovitě Ferrari 410 Superamerica a 500 Superfast. Oproti běžnému Lussu má BR20 více skloněnou záď a nižší linii střechy - nepotřebuje totiž místo na zadních sedačkách, protože je nemá. Karoserie se o dobrých 76 mm prodloužila a zádi dominuje výrazný difuzor se čtyřmi koncovkami výfuků.

Ferrari BR20 int ferraricom.jpg

Unikátní Ferrari se směšným nájezdem má nového majitele

Cena neznámá, ale vysoká

Příď je o poznání podobnější výchozímu Ferrari, nový nárazník jí ale opticky rozšiřuje. Uvnitř najdete čokoládově tmavohnědou kůži a obložení z dubového dřeva, jinak se interiér neměnil. Což je pravděpodobně jen dobře, protože ergonomicky byl naprosto v pořádku. Vzhledem k tomu, že Ferrari nezveřejnilo žádné informace o pohonné jednotce, dá se předpokládat, že v přídi hřmí standardní atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, výkonu 690 koní a točivém momentu 700 Nm, spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohánějící všechna čtyři kola. Příliš měnit by se pak nemusely ani jízdní výkony - zrychlení na stovku za 3,4 sekundy a maximálka 335 km/h. Ferrari BR20 pozná jen skutečný znalec, pro ostatní to bude takové nějaké zvláštní Lusso. To ale majiteli určitě nevadí, protože sám dobře ví, co mu stojí v garáži a že je to přesně podle jeho přání. Kolik ho takový výtvor stál peněz, jsme se nedozvěděli, ale řádově půjde o desítky milionů korun. Fotogalerii nádherného zakázkového Ferrari BR20 najdete na webu Garáže.

V aktuální Garáži na Expres FM vám Honza Koubek představí ještě Škodovky speciálně pro indický trh, nové elektromobily Kia a Hyundai a otestuje Opel Grandland. Poslouchejte v našem podcastu.

Kam dál? Kodiaq RS: Nečekaně svižná jízda a až moc dobrý podvozek





Foto: Ferrari

Podcast