Legendární Ford Sierra RS500 Cosworth se vrací!

V posledním vydání pořadu Garáž vám byla představena i limitovaná nabídka, ale tentokrát pro skutečné fajnšmekry. Světlo světa totiž spatří Ford Sierra RS500 Cosworth. Ne, v nějaké nové verzi, skutečně tu mluvíme o legendárním praotci všech rychlých Fordů, který v osmdesátých letech dominoval okruhovému šampionátu cestovních vozů.

Pod dohledem závodníka

Současný projekt nepochází přímo od modrého oválu, nýbrž z dílen britského závodního týmu CNC Motorsport a dohlíží na něj Andy Rouse, závodní jezdec, který se slavnou Sierrou sám jezdil. Zatímco Fordů Sierra Cosworth vzniklo zhruba 5500, samotné špičkové verze RS500 bylo skutečně jen 500 kousků a žádný z nich se oficiálně nedostal za hranice Velké Británie. A nedostanou se zřejmě ani ty nové, budou totiž vyrobené přesně podle originálu, tedy s řízením vpravo. A navíc to bude skutečně velmi limitovaná série, vzniknou pouhé tři kusy. Základem by měly být karoserie původních pravých RS500, pro první stavěný kousek se dokonce podařilo sehnat nepoužitou karoserii Sierry, která od osmdesátých let ležela někde ve skladu.

Sierra CNC Motorsport.jpg

Unikátní Ferrari se směšným nájezdem má nového majitele


Původní motorář

Vzkříšení legendy probíhá pomocí původní nákresové dokumentace a po dokončení bude možné auto homologovat pro britské závody historických vozů. Motory dokonce bude sestavovat původní motorář Fordu, Vic Drake, který jich kdysi postavil více než stovku. A nejde jen tak o nějaký motor, jeho výkon činí na svou dobu neuvěřitelných 575 koní. I zbytek pohonného ústrojí je náležitě drsný - manuální pětikvalt od firmy Getrag a samosvorný diferenciál s viskózní spojkou mezi zadními koly. Výfuk je vyvedený pod bočním prahem, ochranná klec a dokonce vyhřívané přední okno, které se v sychravých podmínkách britských ostrovů hodí i v závodním autě, jen dokreslují pečlivost, se kterou v CNC Motorsport a Andy Rouse Engineering k druhému příchodu Sierry RS500 Cosworth přistupují. Není známo, jestli už všechny tři připravované kousky nejsou zamluvené, ale vůbec bychom se nedivili. Jeden nicméně přijde v přepočtu na 5,6 milionu korun.


Honza Koubek má pro vás v aktuálním vydání Garáže i informace o omlazeném Audi A8, o speciální temné verzi Rolls Royce Ghost, ale také o novém elektrickém crossoveru od Volkswagenu. A došlo i na test faceliftovaného Peugeotu 3008.

Kam dál? Videa, fotky a nálož informací z motoristické branže najdete na garaz.cz

Podcast