Kia provokuje designem, nová Sportage ale slibuje skvělé svezení

Asi neexistuje automobilka, která za posledních dvacet let udělala větší pokrok, než korejský konglomerát Hyundai a Kia. Pamětníkům se vybaví zápach nekvalitních plastů, diskutabilní jízdní vlastnosti, mizerná dílenská kvalita a laciný, zastaralý design. Dnešní nabídka je plná kvalitních, spolehlivých, pohledných a skvěle vybavených aut, která evropské konkurenci nepěkně šlapou na paty a v mnohých ohledech jí i překonávají. Však se model EV6 stal Evropským autem roku. A když kolem vás dneska projede Kia ProCeed nebo Stinger, otočíte se za ní s uznalým pokýváním.

Avantgardní design

Kia se aktuálně rozhodla, že na první pohled líbivého designu bylo dost, teď zkouší design inovativní, provokativní, skoro by se dalo říct až avantgardní. Důkazem budiž zcela nová Kia Sportage. Její profil je relativně tradiční, ale detaily na karoserii vás donutí k druhému pohledu. Příď s výraznou 3D maskou lemují světlomety rozdělené hned do několika segmentů, orámované lomenou křivkou denního svícení. Na zádi zase najdete velké plochy přerušené linkou, spojující zadní světlomety. C sloupek je v polovině přerušený hliníkovou linkou oddělující tmavou střechu, nad prahy se vzdouvá zajímavě tvarovaný tmavý pruh. Zkrátka a dobře, tohle auto se nedá moc popsat, musíte ho vidět. Třeba ve videu.

Psali jsme: Jak jezdí Evropské auto roku? Otestovali jsme elektromobil Kia EV6

Tužší a lehčí

Nová Sportage stojí na platformě N3 většího modelu Sorento, díky které je tužší a lehčí než předchozí generace. Zároveň může mít i plug-in hybridní pohon se čtyřkolkou, ale v nabídce zůstávají i klasické spalovací jednotky. Testovaný exemlář měl naftový motor s mildhybridním systémem, který je dalším důkazem, jak kvalitně lze podobné novinky doladit. V prvních mildhybridních autech jste činnost systému prakticky necítili, tady už výrazně pomáhá při rozjezdu i akceleraci a především způsobuje, že systém stop-start pracuje naprosto nepostřehnutelně. Tudíž ani nevadí, že už se nedá vypnout.

Kia Sportage záď Lukáš Kukla - Garáž.jpg

Čtěte také: Hyundai útočí na Volkswagen Multivan kosmickou dodávkou

Interiér není pro dlouhány

Provokativně divoký zevnějšek přitahuje pohledy všech kolemjdoucích, stydlivější zákazníci by nadšení být nemuseli. V interiéru ale možná nadšení budou. Je moderní, kvalitní, blíží k tolik vzývané prémiovosti. Nebýt několika maličkostí. Dvojitý displej táhnoucí se zpod volantu až doprostřed palubní desky vypadá krásně, ale protože infotainment postrádá hardwarové ovládání, budete ho muset neustále leštit, stejně jako lesklé černé plochy, které imitují klavírní lak. Na fotkách vypadají bezvadně, ale přitahují prach i otisky prstů. Už u elektrické EV6 kritiku schytala dvojčinná dotyková lišta ovládání klimatizace a infotainmentu, ale dá se přepnout tak, aby většinu času nabízela preferovaný režim a automaticky se do něj vracela. Vyšší řidiči budou mít možná problém s polohou za volantem. Sedák je krátký a opěrka hlavy vysunutá zbytečně moc dopředu. Také zavírání dveří bez jasně definovaného madla je trochu zvláštní. Interiér ale obsahuje spoustu praktických detailů, například nabíjecí USB porty pro zadní cestující v opěradlech předních sedadel a praktické háčky na tašky s nákupem, navíc je vzadu opravdu hodně místa a kufr také není k zahození.

Kia Sportage int Lukáš Kukla - Garáž.jpg

Kodiaq RS: Nečekaně svižná jízda a až moc dobrý podvozek

Za 625 tisíc i dvojnásobek

Jízdně nepřináší Kia Sportage žádné velké překvapení. Působí jako trochu menší a lehčí Sorento, do dynamických schopností Mazdy CX-5 má daleko, ale svižnou jízdu zvládá celkem důstojně. Chtělo my to malinko doladit jízdní komfort, který zejména na městském povrchu malinko ruší dobrý dojem z kvalitního interiéru. Možná by pomohlo nepřiplácet si za 19palcová litá kola, která mělo testovací auto. Novou Sportage můžete mít od 625 tisíc, pokud se spokojíte se základní výbavou a nejslabším benzínovým motorem. Může ale být i za dvojnásobek, pokud budete toužit po špičkově vybaveném plug-in hybridu. Testovaná naftová předokolka ve výbavě GT-Line stojí lehce přes 900 tisíc, většině zákazníků ale bude stačit i o stupeň nižší výbava Exklusiv a méně příplatkových balíčků, takže rozumně vybavený kousek se dostane pod 800 tisíc.

Kia Sportage 3 Lukáš Kukla - Garáž.jpg

Kam dál? Mazda jde proti proudu, nové SUV budou pohánět šestiválce




Foto: Lukáš Kukla / Garáž.cz

Podcast