Chevrolet naskočil na vlnu zájmu o elektrické pick-upy, nabízí Silverado do zásuvky

Obrovský poprask kolem velkých elektrických pick-upů v Americe nejspíš rozjel Elon Musk svým bombastickým představením Tesly Cybertruck. Jenže jak to už něj bývá obvyklé, po efektní premiéře v roce 2019 nastalo ohlušující ticho. Toho využili tradiční výrobci a na trhu najdete elektrické Fordy, Hummery a nově i Chevrolet Silverado.

Místo Tesly tradiční výrobci

Elon Musk zaspal a nepočítá se s tím, že by sériová výroba Cybertrucku začala dřív než v roce 2023. Ostatní zavedené automobilky ale poprask kolem elektrického pick-upu vzaly jako jasný signál, že daná cílová skupina existuje. A tak už máme elektrický Ford F-150 Lightning, odhalen byl elektrický Hummer a Chevrolet právě představil elektrickou verzi svého legendárního modelu Silverado. A zájem skutečně je, zaváděcí First Edition se vyprodala za pouhých 12 minut! Velkoformátové americké pick-upy byly vždycky obří a těžké, což je z hlediska elektromobilu celkem výhoda - hmotnost baterií není takový problém a okamžitý točivý moment elektromotorů je pro jízdu v terénu a tahání těžkých přívěsů výhoda.

silverado-ev zadek Chevrolet com.jpg

Čtěte také: Mercedes vyučuje efektivitu. Koncept slibuje tisícikilometrový dojezd

Může sloužit jako zdroj energie

Chevrolet Silverado EV se bude prodávat ve špičkové dvoumotorové verzi RST s výkonem 670 koní a točivým momentem 1058 Nm. Utáhne 4,5 tuny a bez přívěsu pak zrychlí na stovku za 4,5 sekundy. Na korbu naložíte 590 kg nákladu a na jedno nabití ujede až 640 km. Nabíjení zvládne výkonem až 350 kW, kdy každých 10 minut přiteče 160 km dojezdu navíc. Stejný dojezd má mít i slabší verze WT neboli Work Truck s výkonem 517 koní, točivým momentem 833 Nm a schopností utáhnout 3,5 tunový přívěs. Na rozdíl od špičkové verze ale nebude mít řízení zadních kol, adaptivní vzduchový podvozek, ani adaptivní tempomat Super Cruise. Prostorný interiér kabiny se chlubí infotainmentem s displejem o úhlopříčce 17 palců, systém je založen na Linuxu a umí se sám aktualizovat. Ovládání klimatizace si moudře zachovalo fyzická tlačítka a pod přední kapotou je místo motoru přídavný kufr. Mohutný akumulátor pak nemusí pohánět jen elektromotory, ale klidně také jiné spotřebiče, třeba nářadí řemeslníků, případně celý dům.

silverado-ev int Chevrolet com.jpg

V aktuálním vydání Garáže má pro vás Honza Koubek ještě jeden elektromobil, tentokrát SUV od BMW, dále koncept od firmy, které ještě před pár lety vyráběla walkmany, navíc oznámí konec jednoho z nejklasičtějších německých lidových sedanů. A testu podrobí faceliftovaný Volkswagen Polo. Více v našem podcastu.

Kam dál? Budoucnost podle Nissanu: Obří investice a 23 elektrifikovaných modelů




Foto: ChevroletEV

Podcast