A kdyby nestačil samotný rozměr ledvinek, ještě podpořený naopak miniaturními laserovými světlomety, jsou navíc orámované proužkem bílých LED diod. Ano, jde sice o koncept, ale BMW se jasně vyjádřilo, že příď nejluxusnějších modelů značky bude vypadat právě takhle. Takže se stačí podívat na fotky konceptu a hned vám bude jasnější, jak bude vypadat právě připravovaná limuzína řady 7.
Jestliže se pancéřový design dá označit za překvapivý, ještě víc to platí o pohonné jednotce. Od konceptu by v dnešní době většina lidí čekala plnou elektromobilitu, jenže BMW XM je hybridní a elektromotor tu hraje spíš druhé housle. Musí totiž sekundovat plnotučnému přeplňovanému vidlicovému osmiválci! Společný výkon systému je 750 koní a točivý moment 1000 Nm – znamená to tedy, že půjde o nejsilnější sériové auto, které kdy divize M postavila. A ano, skutečně půjde do sériové výroby.
Pár věcí se ještě určitě změní. Například interiér, kde v konceptu najdete superkvalitní hovězinu na předních sedačkách a měkoučký tmavě tyrkysový samet na zadních, by asi v běžném životě příliš praktický nebyl. Ale třeba ovládání infotainmentu a automatické převodovky je tu zcela tradiční, jaké najdete v každém dnešním bavoráku. Je veřejným tajemstvím, že sériová podoba konceptu se objeví v průběhu příštího roku a první sériové vozy dorazí k zákazníkům začátkem roku 2023. A mimochodem, na použití zkratky XM se BMW muselo dohodnout s Citroenem, přestože jeho model stejného jména se přestal vyrábět už před 21 lety.
V posledním díle Garáže, kterou si můžete poslechnout v našem podcastu, Honza Koubek dále přinesl informace o nové generaci crossoveru Kia Niro, konceptech Nissanu a test Peugeotu 5008.
Videa, fotky a další informace z motoristické branže najdete jako tradičně na www.garaz.cz
Foto: BMW