Nový hybridní Civic bude mít pod kapotou dvoulitrový čtyřválec pracující v efektivním Atkinsonově cyklu. Ten ale většinu času nebude přímo spojen s koly, bude sloužit jen jako generátor elektrické energie a bude napájet lithium-iontový akumulátor, který Honda od nikoho nekupovala, ale vyvinula si ho sama. Z akumulátoru jsou pak napájeny dva elektromotory. V nižších rychlostech budou autu stačit na veškerý běžný provoz, až ve vyšších rychlostech, kdy je to efektivnější, se přímo připojí spalovací dvoulitr. Podobný systém už nějakou dobu využívá hybridní Honda C-RV a lze říct, že zejména ve městě se jízda s pohonem, kterému Honda říká e:HEV, podobá jízdě s elektromobilem. Veškeré přepínání mezi pohony, včetně rozhodování kdy je lepší použít čistou elektřinu, kdy pouze spalovací motor a kdy je zkombinovat, zajišťuje řídící jednotka systému Intelligent Power Unit a Honda se nechala slyšet, že to celé vyvinula s důrazem na nízkou hmotnost, kompaktní rozměry a vysokou odolnost a trvanlivost.
Co se týče vzhledu nového Civicu, vrací se ke svým konzervativnějším kořenům. Zejména devátá a desátá generace byly designově skutečně velmi divoké, v ostřejších verzích připomínaly výtvory mladistvých tunerů. Automobilka celkem správně usoudila, že vzhledem k ne zrovna nejmladší cílové skupině zákazníků je třeba trochu ubrat. Jak se nový Civic líbí vám a co říkáte na hybridní pohon, nám můžete napsat do komentářů.
Více fotografií najdete na serveru Garáž.cz.
Foto: Honda