Nejlepší hudba ve městě /
Celý playlist
Aktuálně

Nový Peugeot 308 je oproti předchůdci zábavnější i větší, ceny startují pod 700 tisíci

Honza Koubek
11. 10. 2022

Honza Koubek si tentokrát vzal do parády Peugeot 308. Jak nejnovější zástupce francouzské značky se lvem ve znaku jezdí? Jakou má ergonomii a kolik místa uvnitř? A kolik za něj dáte? Na to všechno vám odpoví následující řádky.  

Začněme ale názvoslovím. Ještě před nějakými dvěma dekádami bylo zvykem, že Peugeot měnil čísla modelů s každou generací. Po 205 přišla 206, pak 207 a tak dále. Jenže když v roce 2007 skončil Peugeot 307 a nahradila ho 308, byla to poslední číselná změna až dodnes. Dnešní 308 je už třetí generací téhož jména. Možná je to tím, že na Peugeot 309 si ještě mnozí dnešní zákazníci dobře pamatují, vždyť jeho prodej skončil až v polovině devadesátých let.

Další díly (263)

Dynamičtější vzhled

Nejnovější Peugeot 308 vás na první pohled zaujme skutečně krásným designem. Jistě, vzhled auta musí hodnotit každý sám, ale pochvalných pohledů během testovacího týdne bylo víc než obvykle. Současná generace 308 je oproti té minulé o 10 cm delší, má o 55 mm delší rozvor, navíc je i nižší a širší, takže zkrátka vypadá výrazně dynamičtěji. Jediné, na co si musíte zvyknout, je nové logo. Místo minimalistické 3D siluety lva totiž Peugeot přechází na dvourozměrný erb s poměrně složitými konturami profilu lví hlavy a nápisem Peugeot.

Problém pro vyšší postavy za volantem i vzadu

Nová 308 využívá platformu Stellantis EMP2 v3, která umožňuje částečnou i plnou elektrifikaci, v testovací exemplář měl základní benzínovou dvanáctistovku o výkonu 130 koní, která bude bezesporu patřit k nejprodávanějším verzím. Na našem trhu je dokonce k dispozici i s manuální převodovkou, ale v testu byla verze s osmistupňovým automatem, který se k motoru hodí opravdu dobře. V interiéru vás uvítá moderní palubní deska a samozřejmě pro značku typický i-Cockpit, neboli malý zploštělý volant a palubní přístroje nad ním, tedy na vrcholu palubní desky. Zejména vyšší řidiči pak musí zaujmout nepřirozenou pozici s volantem spuštěným až na kolena, na kterou se sice dá celkem rychle zvyknout, ale z hlediska ergonomie ovládání auta prostě není ideální. V zadní řadě pak i přes delší rozvor není místa na rozdávání, vyšší cestující budou mít potíže s místem na nohy i nad hlavou. Samotný interiér si ale velmi polepšil jak v designu, tak především v kvalitě materiálů. Peugeot se snaží své modely posunout do jakési pseudoprémiové třídy a docela se mu to daří. Dokonce máte k dispozici i digitální palubní přístroje s 3D zobrazením. 

Příjemný rytmus 

Jízda samotná byla velmi příjemným překvapením. Kdo by čekal lehkonohost a hravost, kterou dokázaly nabídnout Peugeoty z devadesátých let, byl by v dnešní době byl skutečně naivní, ale nová 308 je výrazně živější než její předchůdce. Vlastně se dá do jisté míry označit za zábavné auto a navíc má skvěle nastavené odpružení a tlumení. V zatáčkách se nekymácí a nadměrně nenaklání, nemá sklony k výraznější nedotáčivosti a na zatáčkovité silnici si v něm rychle dokážete najít příjemný rytmus. Je trochu škoda, že malý volant potřebuje ve městě výraznější akci posilovače, protože když pak rychlost roste, v řízení je až příliš cítit, jak uměle tuhne. I když má pomalejší převod než většina soupeřů, s podvozkem je dobře sladěné a ve vyšších rychlostech přispívá k dobrému zážitku.

Tato slova s největší pravděpodobností nebudou platit o plug-in hybridní verzi, která má sice výrazně vyšší výkon, ale také váží o nepřehlédnutelných 315 kg více. Spalovací verze ale působí jako celkem zábavný francouzský hatchback. V tom nejlepším smyslu slova. Lepší by možná byla základní 17” kola, na kterých je jízda opravdu velmi pohodlná, ale ani testovaná verze na osmnáctkách nebyla nijak strašná. Cena bude hodně záležet na výbavě, začíná už pod hranicí 700 tisíc, ale za špičkově vybavený hybrid dáte hodně přes milion.

Další poznatky z týdenního testování uvidíte ve videu. 

Neděle
14:00 – 15:00
Garáž
Vše co vás může zajímat o autech.
Jan Koubek

Máte rádi auta? Navštivte náš sesterský web Garáž.cz

Jak jezdí nový Opel Astra: Zadní sedadla nejsou pro dlouhány, tříválcový motor táhne slušně

Honza Koubek / 17. 08. 2022

Jak jezdí Toyota z Kolína: Test hybridního Yarise, který se nezapojuje do zásuvky

Honza Koubek / 22. 08. 2022

Foto: Garáž.cz / Lukáš Volšický

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM